3 prinser prinsesse på vei Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Var på privat ultralyd på onsdag for å få vite kjønn. Og han så at morkaken satt veldig lavt ( også skrev han grannum grad 1??) men sa ikke noe mere om det, annet enn at det måtte følges opp senere. Hadde samme i forrige svangerskap, men nå ble jeg plutselig usikker på om det var "verre" denne gangen.. Forrige gang løste det seg selv når livmoren vokste, det er vel det vanlige. Men det jeg egentlig lurte på var.. er det noen som har fått samme beskjed? og var det da noen restriksjoner mot trening? Ble plutselig usikker på om jeg fortsatt kan trene.. Er 17+3
Giinaღ Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Det samme har jeg lurt på siden ultralyden i uke 19. Er nå i uke 24 og må si at jeg har tatt det mye mer med ro etter at jeg fikk beskjeden om lavtsittende morkake. De sa ingenting på sykehuset om dette, bare at jeg måtte følges opp igjen i uke 32. Grunnen til at jeg la trening litt på hylla er utifra det jeg har lest på nettet, rett og slett. Gidder ikke ta noen sjanser. Spurte jordmor om det samme og hun sa at hun trodde jeg kunne leve som før siden jeg ikke har fått noen annen beskjed, så aller helst er det ikke noe å bry seg med. Er du veldig usikker og aller helst ville ha trent kan du alltids ringe sykehuset og spørre om dette. Får satse på at morkaka har flyttet seg på neste kontroll
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Grad 1 er ikke så ille. Jeg har også lavsittende (forranliggende) morkake og skal på UL når jeg er i uke 30. Som regel flytter morkaka seg opp frem til uke 25 og hvis ikke så må barnet forløses med keisersnitt. De sa ikke at det var noe farlig bare at hvis morkaka stenger åpningen under fødselen så må de ta keisersnitt. Det er kanskje arvelig siden min mor hadde det med meg for 30 år siden
Krissy78 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har (hadde) også veldig lavsittenede morkake. Fant det ut da jeg hadde en del blødninger i begynnelsen. Var jo SÅÅÅÅ redd, men det viste seg at det kom av små rifter i morkaken og at det ikke var noe galt med babyen. HELDIGVIS!! Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe fare å trene bare jeg ikke tok helt av. Litt mindre hopping og ikke noe særlig magetrening... Nå har den heldigvis bevegd seg oppover og den ligger ikke lenger i veien for vanlig fødsel. Jeg har iKKE lyst å ta keisersnitt så det var en super nyhet å få!! :-)
*Super*Mamman* Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde også lavtsittende morkake i starten, og blødde en god del mellom uke 12-18.. Men fikk ikke høre noe ang trening osv... Fikk beskjed om at jeg kunne jobbe som normalt ( sykepleier og jobber natt).., og at det ikke var farlig å løfte tungt..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde også forliggende morkake. Samtidig lå babyen så langt ned at de ikke fikk sjekket skikkelig. Skulle da komme tilbake om to uker, og få time i uke 32. Ikke noe beskjed om å ikke løfte tungt eller trene eller noen ting. Da jeg var tilbake etter to uker, hadde morkaken glidd oppover. Like vel har jeg fått innkallelse til ul i uke 32. Greit å få med seg at alt er i orden, men lurer litt på om det er nødvendig. Min søster hadde forliggende morkake da hun var gravid med eldstemann for 6 år siden. Hun fikk ikke løfte tyngre enn en viss vekt. Det førte til at hun måtte be om hjelp med varene og sånt når hun handlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå