Gå til innhold

Blir man "rar" av å jobbe natt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører noen sier de blir litt fjerne av å jobbe natt+ at det går ut over venner og familie.

Hva mener dere som jobber natt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt individuelt. Noen passer det for - andre ikke.

Det avhenger spesielt om du kan snu døgnet lett - og at du får sove når du kommer hjem (selvom det er lyst (på sommeren), og gjerne er litt med lyder enn om natten.

Så kommer det jo an på hvor mye natt du har tenkt til å jobbe, og hvor mye du trenger å sove før en nattevakt.

Jeg syntes personlig det er helt ypperlig å jobbe natt mtp på familie. Man jobber flere timer i ett, tjener bedre og har lengre perioder med fri.

I forhold til venner er det ikke så bra. De jobber ikke natt, og er mye ute på kveldene når jeg må gjøre meg klar for nattevakter. Kan ikke møte dem til lunsj for da er jeg som regel hjemme å sover :)

Skrevet

Jeg elsker å jobbe natt. Jobber i helsesektoren, og de fleste pasientene der hvor jeg jobber sover. Ikke mye å gjøre, akkurat passe på nattetid. Mye hyggeligere å kunne ta seg tid til de som trenger meg, enn å måtte haste videre sånn som man ofte må på dag og kveldstid.

Blir litt rar akkurat når jeg skal snu døgnet. Da står jeg gjerne opp i 2 tiden, spiser og leser litt, så legger jeg meg igjen :) Og veldig sliten dagen etter en jobbeperiode. Men ville ikke byttet bort jobben min for noe!!

Nattarbeid er genialt å kombinere med familie. Ofte langfri, jobber 55% noe som tilsvarer ca 7 vakter i mnd.

Syntes ikke det begrenser seg i forhold til venner, men nå er det jo mange i min omgangskrets som jobber turnus da. Ellers hender det at jeg finner p ånoe med venner før nattevakt (beg kl 22.15)

Men alt avhenger av hvor flink du er til å snu døgnet.... B mennesker har generellt lettere for å jobbe natt.

Jeg annbefaler deg å prøve, for oss har det vært genialt =)

Skrevet

Storesøster&lillesøster: Hvor jobber du siden det er relativt rolig på natt?

Jeg har jobbet 50% natt på sykehus. Er sykepleier. Kan være forferdelig travelt, som regel ok, sjelden rolig. Jobber for pengene føler jeg, stort ansvar med dårlige pasienter. Mange innleggelser på natta, øyeblikkelig hjelp.

Jeg har ingen problemer med å jobbe på natta. Klarer fint å snu døgnet. Jeg er nok et B-manneske. Problemet er vel heller at det er asosialt. Hater nattevaktshelg, har konstant dårlig samvittighet for barna selv om de har pappan sammen med seg. Kjedelig å jobbe i høytider etc.

Har nettopp byttet til en annen jobb, 8-16, fri hver helg, jul, 17.mai osv. Ganske deilig. Men sabner litt å ha en formiddag fri.

Skrevet

Jeg jobber på en liten sykehjemsavdeling. Det er litt klokker, noen som skal opp på do, noen som trenger noen ekstra medisnier, men veeeldig rolig og bedagelig :)

Har jobba på sykehus på natt, medisinsk overvåkning. Det var langt mer slitsomt, men langt mer lærerik enn den jobben jeg har nå.

Er liksom ikke de store faglige utfordringene for å si det sånn.

Skrevet

Jeg jobber mye natt, og det eneste jeg merker er at om jeg ikke får sove når jeg kommer hjem pga unger som er hjemme av forskjellige grunner, så blir jeg kortere i lunten. Men som oftest er de i bhg og skole så det er et heller lite problem..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...