Ayka 09+13+14 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 *Hvor tidlig testet Dere positivt? *Når (hvilken uke) gikk Dere føreste gang til legen/jordmor? *Hvor mange uker på vei var Dere når Dere måtte på med "gravidbuksa"? *Når begynte Dere å få mage? *Dere som har vært plaget av kvalme/oppkast...hvor langt på vei var Dere når det kom? *Hvor langt på vei var Dere kommet før det ble offentliggjort?
Gulljnta Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg testet positivt da jeg var 2 uker på vei. Gikk til legen ca i uke 8 for å få bekreftet at jeg virkelig var gravid, trodde det ikke selv så måtte få høre det av noen andre Brukte mine egne bukser til uke 30-32, liker ikke de mammabuksene som går oppå magen. Har 1 mammabukse som ikke blir brukt. Magen poppet ut plutselig ca uke 20-22, men kunne fint skjule det noen uker til. Var ikke plaget med oppkast, men intens kvalme som begynte når jeg var ca 8 uker på vei og varte i 1,5 mnd ca. Jeg sa det til mamma og svigermor da jeg var ca 10 uker, klarte ikke å holde meg Noen uker senere sa vi det til venner osv.
Babyønske �� Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Testet positivt på ettermiddag 4 dager før jeg ventet mensen. Vil si ca 11 dager etter eggløsning. Var til legen når jeg var 5+2, veldig tidlig, men hadde timen fra før for noe annet(begynne utredning faktisk). Neste time hadde jeg hos jordmor når jeg var 11+0. Var vel ca 20 uker når jeg begynte med mammabukser. Selv kunne vi se en kul nederst på magen fra rundt uke 14. Men synlig for andre begynte det vel å bli fra rundt uke 16. Fikk hvertfall kommentarer fra folk som visste det fra før på den tiden. Var lite plaget med kvalme, kastet aldri opp. Men det lille jeg hadde av kvalme kom mellom uke 7-8 en gang, det ga seg rundt uke 12. Nærmeste familie fikk vite det i uke 8. Andre(resten av familie, venner, jobb) fikk vel vite det sånn etterhvert, men tror de fleste visste det før uke 12 hvertfall.
VinterNurk Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Hei:) Testet positivt etter 6-7uker da jeg venta og venta på at mensen skulle komme hehe. Gikk første gang til legen i uke 10, jordmor i uke 14. Gravidbuksa er ennå ikke komt på og er nå i uke 31. Har ikke hatt behov for det enda, bruker bare bukser som er lave i livet så går det fint:) Magen vokste sakte men sikkert fra rundt uke 20, men den ordentlige magen kom plutselig rundt uke 28. Da var det ingen tvil for noen:) Har vert så heldig å ikke være plaget med kvalme med unntak av noen få dager de første måndene. Familie og noen nære venner fikk vite det rett etter jeg testet positivt, "alle andre" fikk vite det etter den ordinære ultralyden.
smilan Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Tok en test som viste positivt, da var jeg ca 5 uker på vei. Første legebesøk i uke 13 Gravidbukse rundt uke 10 Offentliggjorde etter legebesøket..
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Testet positivt i uke 4-5.. Hadde første timen hos legen i uke 13, jm i uke 16. Gravidbuksa tror jeg jeg pakka fram igjen til uke 19 ca. Syntes selv jeg hadde mage tidlig, men tydeligvis så har det ikke vært så synlig for andre før uke 20-25 en gang. (fikk seint mage sist også, og den var ikke stor før helt på slutten) Kvalmen kom vel sikkert i uke 6 ca, og varte frem til uke 14. Familien og nærmeste venninne fikk vite det ganske kjapt, men offentliggjort var det vel ikke før 12 uker var runda. (venninna mi så det faktisk på meg, så da var det ikke noe å lyve om:) )
Janne christina Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Testet positiv ca i uke 7, hadde svak positiv to uker før men den forsvant etter par sekunder. Dro til legen når jeg var 11 uker,og til jordmor i uke 13. Er nå 14+1 og trenger ikke å bruke buksa ennå. Begynte å få mage tidlig,det er første gangen for meg,fikk det rundt uke 12. Hadde kvalme fra uke 7 :S Offentliggjort uke 12 etter jeg var hos legen og hørte fosterlyd hørte hjertebankene til den lille
Ayka 09+13+14 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 *lurer meg til å "dytte litt" for å kanskje få enda flere svar*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå