Gå til innhold

Noen tips mot halsbrann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, er så plaget. Det kommer om ettermiddagen og varer helt til neste morgen. Har kjøpt noen greier på apoteket i dag, men mistenker at det smaker utedo...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har prøvd alt mulig mot halsbrann, og lite som funker. kjøpte til slutt gaviscon tyggetabletter på apoteket og de funker kjempebra. smaker ikke noe særlig godt, men det er bare å tygge å svelge. og ikke drikke eller spise noe etterpå for da slutter de å virke.

hvis du er mye plaget om natten, fikk jeg et tips om å plassere noe under sengen oppe med hodet F.eks en trekloss eller planke eller noe lignende, slik at man ligger litt i nedoverbakke. dette skal visst være mer effektivt enn en ekstra pute under hodet, da puten bare lager mer knekk på magen..

Skrevet

Hei! Kjenner meg igjen gitt,men det kommer periodevis. Slipper det nå om dagen heldigvis. Det som har hjulpet med, dog i liten grad, er gaviskon som du sikkert har kjøpt nå på apoteket, melk og polkagris..Leser også om de som har prøvd lovehearts og fått hjelp av det. Men unngå juice, da spesiellt appelsin og eple, og syreholdige frukter innkludert banan. Varme drikker som kaffe og te er heller ikke bra. Lykke til!

Skrevet

Link smaker greit

gaviscon(både flytende og tabletter) smaker dass.

løvetann, gulrot, farris/bon aqua med kullsyre fungerer også.

For meg hjalp d også å kutte ut sjokomelken, duo-yoghurtene og aent melkeprodukter med mye sukker...jeg fikk også halsbrann av MER med solbærsmak, alle morellene jeg trykket i trynet hver dag i sommer, bananer, og hveteboller..

Skrevet

Jeg får halsbrann av kaffe, kaker, fet fisk, tran og sure drikker. Mye store måltider kan også utløse det tror jeg.

Melk til slutt i måltidet legger en beskyttende "hinne" over som hidrer det i å komme opp.

Skrevet

har vært plaget med mye halsbrann! For meg hjelper det å tygge et par Lovehearts... ikke så sunt men det funker.

Gaviscon smaker så fælt at de klarer jeg ikke, men dersom du klarer det, er det sikkert ingen ting som er bedre.

Tror også det hjelper på å drikke vann jevnt hele dagen, også når du ikke er tørst. Noen slurper her og der.

Skrevet

Spiste love hearts, hjalp en stund!! Nå tar jeg noe som heter Novaluzid som legen skrev ut resept på, hjelper masse, tyggetabelettene smaker mint=)=) ANBEFALES!!

Skrevet

Jeg tygger i meg noen mandler og syns det hjelper:)

Skrevet

Unngå kaffe, sjokolade, tomater, syrlige frukter og bær, røkt kjøtt.

Jeg har for sikkerhetsskyld fått dilla på noen sure epler som finnes på kiwi om dagen..... Ødelegger mye for meg selv ved å spise disse, men de er såååå gode...!

Gaviscon, gulrøtter, kålrot, havregryn synes jeg hjelper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...