Gå til innhold

klamydia

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ei som har klamydia men har desverre ikke fått gjort noe med det enda.. fikk vite det da jeg mistet for ikke lenge siden . fikk resept på tbl men så ble de bare avglemt i lommeboken.. dette er vell snart 6 mnd siden nå... å nå gjør det vondt.lukter veldig i perioder.. men skal til legen imorgen igjen ..

men når man blir gravid.tar man slike tester uansett da? for jeg hadde ubeskyttet sex med en gift mann. som nå venter barn med sin kone.. ( det skal sies at jeg IKKE viste da at han var gift) er derfor redd hun er blitt smittet og kansje ikke testet for det siden de er gift osv.... hva skjer med barna om mor evt har klamydia ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må starte med ett HERREGUD! Glemte bort at du hadde en smittsom sykdom?!?! HERREGUD igjen! Å har ubeskyttet sex...

Ja, man blir skjekket når man blir gravid og ja det kan være skadelig for foster og ja medisinen som hjelper mot kan også være skadelig for foster!!!

Er du virkelig så uansvarlig at du bare glemmer?!?!?! Nei HERREGUD!

Skrevet

Du vet at man kan bli steril hvis man går med klamydia for lenge?

Dette burde du ha behandlet med en gang.

En annen ting er at du har 'meldeplikt' til de du har hatt sex med så lenge du vet at du har sykdommen.

Vet ikke om det er samme praksis over hele landet, men jeg tok bare klamydiatest i det første svangerskapet, ikke i det andre(samme partner).

Synes du skal si ifra til mannen, så får han si ifra til sin kone. Barnet kan bli smittet!!

Skrevet

Jeg ble ikke testa med nr,men med nr 2. Heldigvis,siden jeg hadde klamydia. Når man er gravid kan man jo ikke ta de vanlige tablettene,men må gå på amoxcillin(eller hvordan det nå skrives) i flere dager,fordi de andre tabbisene kan være skadelige for fosteret.

Synes kanskje at du bør nevne det for han gubben hvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...