Gå til innhold

Jobber dere fullt fortsatt?


Håper vi får det til

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 23. Har jobbet fullt hele tiden og har faktisk ikke vært syk en eneste dag.

Men jeg kjenner at det begynner å tære på energien. Har også to små fra før som krever en del.

Jeg begynner så vidt å kjenne litt smerte i bekkenet. Men ikke noe som er veldig plagsomt.

Ellers er jeg frisk og i god form.

Er det nok at man føler seg sliten til å redusere arbeidsmengden litt?

Tenker at det er bedre å jobbe 80% helt ut enn at jeg går på en skikkelig smell om litt og må sykmelde meg 100%.

 

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også jobba 100% hele svangerskapet.Har ikke vært dårlig idet hele tatt.Er 20 uker idag =)

Jeg begynner også at energien bynner å minske nå. Jeg jobber som frisør å merker jeg begynner å få veldig vondt i rygg og tror jeg begynner å kjenne det i bekkenet. Spesielt ved korsryggen/halebeinet og ned hoftebeina! Har ikke hatt bekkenløsning før siden dette er min første, så vet jo ikke helt hvordan dette kjennes ut!

Jeg kommer til å sykmeldt meg halvt til jul, for da er det så travelt på jobb at jeg bare må tenke litt på meg og ungen! Da kommer jeg nok til å jobbe halvt til jeg går ut i permisjon!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber også fullt, er 20+5! Synes egentlig det går ganske greit, men kjenner det jo i korsryggen til tider da....Har tredelt turnus, så har fått tilrettelagt slik at jeg bare går dag og kveld, og ikke natt. Det tror jeg vil hjelpe på!

Håper alle vi får holdt oss i god nok form da, både for oss selv og bebisen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er 20+4 og jobber også fullt. Jeg jobber som ass. butikksjef i en dagligvarebutikk og har til tider ekstremt mye å holde fingra i.

Har forsåvidt ikke merket noe særlig på kroppen, men i det siste så begynner jeg å kjenne det i ryggen..

 

I tillegg prøver jeg å forandre litt på arbeidet slik att jeg får litt variasjon i løpet av dagen og det har fungert helt frem til nå...men nå kjenner jeg det er på tide å besøke en fysioterapaut å ta det derfra...

ønsker å jobbe så lenge som mulig og etterhvert blir nok løsningen en aktiv sykemelding evt 50-80 % sykemelding slik att jeg får noen behandlinger ved siden av.. :-)

 

Ønsker ikke slite meg helt ut heller, dessuten merker jeg lille jenta mi's reaksjoner når mamma begynner å stresse el mase litt for mye..

Det er rart det der...hun sier i fra... :-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 20+6 idag, og jobber som vanlig. Jeg jobber kun natt. 62% som sykepleier. Travelt til tider. Var sykemeldt 2 uker tidligere i svangerskapet pga bekkenlåsning.

 

Blir vel helt sykemeldt fra uke 28 siden jeg venter tvillinger og da visstnok bare skal 'ruge'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er også i uke 23 og ble for 1 uke siden sykemeldt slik at jeg kun nå jobber 70 %. Jeg er jo frisk og i bra form, og har heller ikke vært borte fra jobben en eneste dag før nå. Men jeg har følt på at energien har forsvunnet og etter lunsjtid på jobben har "luften gått ut av ballongen" Da har jeg vært helt utslitt etter klokken 16.00 og bare ville gå hjem og sove. Da jeg var hos jordmor i forrige uke så fortalte jeg henne dette og hun spurte meg om jeg kunne tenke meg å jobbe litt redusert slik at jeg hadde energi til å gå meg en tur/trene litt og til å lage meg god og næringsrik middag. Det var jeg selvsagt glad for og etter å ha jobbet til klokken 14.00 den siste uken føler jeg at jeg har mye mer overskudd og det føltes som er bør som var løftet av skuldrene mine.

Vil foreslå at du tar det opp med legen/jordmoren din, for det er ikke kjekt å gå og føle seg som en zombie dagen lang.. :)

 

Lykke til.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

Jobber 50% procent og har gjort det siden jeg ble gravid. Hadde 2 uker i starten 100 fordi jeg var så dårlig, og senere 1 uke pga blødning. Nå jobber jeg bare 50, og det har jeg tenkt at gøre svangerskapet ut. Er nå begyndt å få kjempe vondt i korsryggen, så da må jeg tenke på meg selv. Jobber som hud-og kropsterapaut, og det er mye stress og dumme stillinger.

 

Det er nok begynnende bekkenløsning:-(((

 

Pas på dere selv!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 23 og jobber også fult som frisør, noen tunge dager, ellers er det greit. selvsagt sliten når jeg kommer hjem etter å ha stått på bena hele dagen..men hvordan vil permisjonspenger bli regnet ut hvis en evnt jobber halvt den siste tiden? hørte av ei her på jobben at det ville bli mindre kr hvis jeg gikk 50 % sykemeldt? aldri vært med på det her, så må spørre--....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

e 22uka å 2 daga å jobbe fullt einda, men bi ikke nå mytji længer, e renholder å syes d e væli tongt t tider, så ha æ vørti meir å meir plaga me bækkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Er i uke 24 og jobber i 150% stilling. Har ikke vært syk en eneste dag, men merker nå at jeg er mer sliten og har begynt så smått å få bekkenplager. Skal snart ha en uke med ferie og det skal bli godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 20+2.

Jobber 100%. 10-18-timers dager. Kjenner det begynner å tære på litt allerede! Ikke greit å holde samme tempo lengere. Jeg jobber noenlunde selvstendig og ikke så mye fysisk! Men er sliten hele tiden!

Jeg pendler også så når jeg er på jobb, så blir det kun tid til jobbing og soving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har krav på sykepenger, så teller dette like mye som vanlig opptjente fødselspenger! Altså - det blir ikke noe mindre penger hvis man må sykemelde seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber egentlig fullt ennå! 21 uker. Stressende jobb og jeg som bekymrer med veldig - må jeg bruke noen egenmeldiger innimellom.

Har startet med dyp massasje for å få løst oppp nakke og skuldre.

Regner med å holde meg i jobb lenge ennå - så lenge hodepinene nå forsvinner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber fullt ennå, er i uke 23. Men selv om jeg har vært i fin form til nå, så har jeg en veldig stressende jobb og er helt utslitt når jeg kommer hjem, og det er mye overtid i jobben. Er redd for at hvis jeg stresser mye så går det ut over babyen. Er det lov til å be om feks å få jobbe 50%- få 50%prosent sykemelding på et sånt grunnlag? Eller må man være skikkelig syk?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Du må jo snakke med din lege hvis du føler at det er nødvendigt at sykemeldes 80%! Det jo best deg selv som kan kjenne det. Jeg er sykemeldt 50% pga bekkenet, og fordi jeg jobber i veldig aktivt yrke, som gjør at jeg ford blir slidten. Det har jeg vært hele svangerskabet.

 

Når man går med en lille en må man tenke på seg selv-for det er ingen andre som gjør det!

 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...