Gå til innhold

Hva er forskjell på cola light og cola zero?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå drikker jeg ingen av delene, men hvis jeg skal dømme ut fra reklamene jeg har sett:

Cola light: jenter som drikker dette er kule

Cola zero: gutter som drikker dette er kule

Skrevet

Cola light er for jenter og homser. Cola Zero er for feite menn og lesber.

Ordinær cola er for mannfolk.

Skrevet

Tja... Cola Zero smaker bæsj og cola light smaker godt?

Skrevet

Haha anonym... Enkel og grei definisjon;o)

Skrevet

den ene er for gutter og den andre er for folk som tror de ikke legger på seg:-)

Skrevet

light er søtet med sukralose, zero med aspartam...

Har hørt at sukralose er bedre enn aspartam.

Men skal man slanke seg er lettbrus veldig dumt. For selv kunstige søtstoff får insulinet til å stige som vanlig sukker, og det er ugunstig for forbrenningen...

Skrevet

Heheheh, mange artige forslag her:)

Jeg slanker meg ikke altså:) Men jeg lurte på hva er forskjellen, hvis det var det samme så skjønner jeg ikke vitsen:)

Men takk for svar!

Skrevet

Vitsen er at menn synes det var pinlig å kjøpe light og derfor solgte de ikke nok av den så de måtte komme på noe nytt og kulere som også fenget menn - nemlig zero og påfølgende masse reklamer der en mann får jenter til å oppføre seg på menns drømmemåte og sier "cocacola zero, life as it should be" og dermed går direkte ut med reklame kun rettet mot unge menn.

Skrevet

Ikke annet en smaken vil jeg tru. Cola light er fælt og Cola Zero litt mindre fælt.

Tab ekstra ,og Pepsi Max derimot smaker godt ;o))

Skrevet

Jøss... åpnet denne tråden for å se om det kunne være noen fornuftige innspill... ut av 10 svar, var det ett som inneholdt mening...

Forskjellen er jo selvsagt søtningsstoffet, light er helt riktig laget med sukralose, det ble laget med aspartam tidligere men så gikk de over til sukralose etterhvert. Som en annen nevner, så ble zero lansert som en drikk for gutta, fordi det var 'femi' og drikke light. Zero er laget med aspartam. Om sukralose er bedre enn aspartam vet jeg nå ikke. Begge deler er stoffer som er kjemisk fremstilt i et laboratorium, fra kjemikalier, aldri testet på mennesker. Det påstås at det skal være trygt, men jeg tror jo at vi i vår generasjon er prøvekaniner for disse stoffene. Ikke minst ungene våre, som gjerne også utsettes for disse stoffene fra ung alder. Urovekkende mange som ikke er klar over at barn, og hvertfall ikke de under 3 år, bør ha sukralose eller aspartam, da er det bedre med sukker. Vi vet jo ikke hva sukralose og aspartam egentlig gjør med kroppen, men at de kødder med hormonene på et vis, kan det vel ikke være tvil om lenger..? Dette er mine helt subjektive meninger hvertfall.... får litt vondt inni meg når jeg ser 1-åringer som får dobbel 0 yoghurt da, men sier ikke noe om det... folk må jo velge selv, dessverre er vi alle ført bak lyset av bl.a. coca cola som selger oss denne dritten.

Forresten har jeg vært colaholiker i mange år, drukket en halv til halvannne liter hver dag siden jeg husker ikke hvor mange år... nå har jeg hatt 3 uker uten, håper jeg klarer å fortsette med det, nå som jeg endelig har klart å komme meg ut av avhengigheten.

Vet ikke hva tab extra inneholder, men innbiller meg at det er verstingenes versting av lightprodukter. Igjen, helt subjektivt såklart.

Skrevet

litt opplysning: cola zero/ligth og andre diverse lettprodukt får ikke insulinet til å stige nei, det var en lege som gikk ut i media og hadde en teori om dette. Påstanden blir slått tilbake. Jeg vet og dette av egen erfaring fordi jeg har diabetes, om jeg i hele tatt skal drikke brus må jeg drikke lett brus, og den har overhode ingen påvirkning på verken blodsukker eller insulin.

Når det er sagt, jeg mener iallefall at alt slikt bør inntas med måtehold. En over meg her sier det som trengs, de vet nok litt lite om disse søtstoffene og det spekuleres jo i om det er kreftfremkallene, så jeg selv er litt forsiktig, og småen får aldri kunstig søtet mat/drikke.

Men jeg vil nå tro da at om jeg tar et glass en lørdagskveld til pizzaen så dør jeg ikke av den grunn;)

Skrevet

Jeg har også lurt på dette, for når jeg drikker cola zero får jeg vondt i magen, og ikke av cola light. LIkens får jeg vondt i magen av solo pluss og fikk det ikke a solo light. Så jeg tåler tydeligvis ikke det søtningsmiddelet de bruker i zero og pluss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...