syngejente Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 jeg er veldig plaget av hjetebank. spesielt etter jeg har spist eller anstrengt meg.har besvimt flere ganger de siste ukene. var hos legen i går.jeg har lavt blodtrykk. fikk også tatt en ekg prøve. den var helt normal. jeg tok flere blodprøver som jeg får svar på neste uke. Har hatt lavt stoffskifte i flere år!tar levaksin.har hørt at stoffskiftet kan forandres i svangerskapet. det er så ekkelt å ha hjertebank!jeg er gravid i uke 18.har tatt det med ro denne uka.sovet mye. gått små turer.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg sliter også med hjertebank og høy puls. Blodtrykket var litt høyt ofor noen uker siden, nå var det litt lavt. Stoffskifteprøvene var fine. Likevel sliter jeg altså med hjertebank som deg! Er sykemeldt på 5. uke nå, med "streng" beskjed om å ta livet med ro!
Merethe18071980 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 jeg er også plaget endel med hjertebank. legen min sier det er helt normalt for hjerte må jobbe hardere for å få rundt blod sirkulasjonen når man er gravid.
elikatt -mamma til 4- Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Det er sammenheng mellom lavt blodtrykk og hjertebank, svimmelhetsanfall. Jeg hadde og det, jeg sjekket på nettet, og pratet med legen. Nå på siste kontroll var blodtrykket steget litt, og jeg har vært mindre plaget med hjertebank. Jeg var virkelig bekymret en stund, tenkte på hjerteinfarkt og andre ting, men ble beroliget av legen.
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Så det er ikke bare meg altså.... Jeg har det hver dag ca, kommer når jeg legger meg, vanskelig å få sove noen ganger, å sps tidli på morninger viss jeg vokner litt. Pulsen bare raser av gårde å det føles som det vibrere i brystet mitt. Utrolig ekkelt, å er så redd det skal skade jenta mi.... Kan vare rimelig lenge noen ganger:-(
Gjest Tale30 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har hatt et stort problem med hjertebank den siste uken. I går hadde jeg hvilepuls på rett over hundre i fem timer. Det er en ond sirkel, man blir fokusert på pulsen, den øker fordi man blir engstelig så blir man mer engstelig og den øker mer. Jeg har vært redd for at jeg til slutt skal få så høy puls at en blodåret sprekker eller at hjertet kollapser.. mange rare tanker når hjertet raser som verst. Jeg var hos jordmor i dag og fikk konstatert at jeg hadde perfekt blodtrykk. Hun sa at høy puls under svangerskapet blant annet er grunnet hormoner. Når man i tillegg blir engstelig så forverres det. Men det er IKKE farlig. Selv om man går med forhøyet puls over lengre tid. Hun sa at flere gravide har konstant puls på 110 hele svangerskapet uten at hjertet eller barnet tar skade av det. Min hjertebank forsvant idet jeg gikk ut fra jordmoren og i kveld er første gang jeg har kunnet slappe skikkelig av på en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå