Gå til innhold

Hva er den PERFEKTE alder å få barn i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Totalt uavhengig av hvilken alder du fikk barn i.

Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg hadde det perfekte vært 27-28 år med første. På det tidspunktet var jeg KLAR, hehe - hadde fått utdanning og jobbet en del år, i tillegg hadde samboer og jeg vært sammen "passe lenge". Men han følte seg ikke klar før jeg rundet 30... Så på den måten er jeg nå en voksen mor i stedet.

Skrevet

Når man eller har det ganske perfekt i livet ;-)

Neida, men de sier jo at biologisk sett er begynnelsen av 20-årene mest perfekt for første barnet fordi man da får mindre plager, gjerne lettere fødsel osv. Nå får man jo gjerne mer enn bare 1 barn så en nøyaktig alder er vel vanskelig å fastslå, men ca 23-24 år med førstemann? Så sant man er i et stabilt forhold og har en ordnet økonomi.

Selv fikk jeg barn når jeg var 21 år, 23 år og 26 år :-)

Skrevet

24 år og 37 år. akkurat som meg. hehe!

men de som føder med minst komplikasjoner er førstegangsfødende som 23 1/2 år visstnok

Skrevet

Når man er klar for det.

Har ingenting med antall år man har levd å gjøre.

Skrevet

Å være klar kan jo uansett tolkes så forskjellig..

Jeg er VELDIG klar nå, men hadde ikke gjort nå om.. nei, forresten, jeg ville ikke venta et år til, men.. hadde ikke gjort noe om jeg hadde fast jobb og vi allerede hadde kjøpt oss leilighet.. menmen, det er jo ikke den typen klar som er den viktigste..

Skrevet

Mente å være klar for det på alle områder, ikke bare psykisk. :)

Skrevet

Det er jo veldig vanskelig å ikkje ta seg sjølv som utgangspunkt da.

Slutten av 20årene, synes eg.

Var sjølv 27, mannen 31, og det var heilt perfekt. Er glad i tida før ungen kom og alt meg og mannen opplevde sammen og kvar for oss, og etter ungen kom så har livet vårt blitt heilt fantastisk, på den aller beste tida.

Skrevet

Når man blir udelt lykkelig over å finne ut at man er gravid : )

Men min tidligere gynekolog sa at rundt 25 er den alderen da kroppen er best rustet for det. Kan vel si at jeg er litt bakpå der...

Skrevet

28 tror jeg. Selv var jeg 32 og 35 da guttene kom.

Men da jeg var 28 hadde jeg ingen mann;-) noe som jo er vesentlig...

Skrevet

Jeg er glad jeg har venta til jeg ble 24.. men ville ikke venta så veldig mye lenger heller før det hadde begynt å rasle i eggstokkene :P

Skrevet

Leste nylig en reportasje på Klikk.no.

Der sto det at det ultimate var å få barn mellom 20-25 år fysisk, og mellom 25-30 år fysisk.

Selv mener jeg at man på regne "perfekt tid" å få barn på ut i fra livssituasjon og om man er klar i stede for en direkte alder.

Det betyr absolutt ikke at jeg mener man skal ha utdannelse osv før man velger å starte sin egen familie, men at jeg syns det er viktig å ha fast inntekt, være i et sikkert forhold, ha tak over hodet, og grei økonomi.

Andre ting bør også tas i betraktning, som om man er voksen nok, klar for ansvar, og klar for å legge seg selv og sine behov på hylla for en periode for et barn.

Mange tror de er det, men viser seg til slutt når barnet har kommet at de trenger å "herje" fra seg eller lignende. Da burde man kanskje ventet litt til eksempel.

Mange velger jo selvfølgelig å vente lengre (40år) av forskjellige grunner, og det har jeg full respekt for!

Man vet selv når man er klar og moden for det, og det varierer heldigvis mye fra person til person;)

Skrevet

"Der sto det at det ultimate var å få barn mellom 20-25 år fysisk, og mellom 25-30 år fysisk."

25-30 år psykisk (evt. mentalt) skulle det stå:D

Skrevet

Syns at den rette alderen er når: du er i et godt forhold, dere er begge klar for det. Dere er ferdige med "festperioden" ikke noe særlig og skaffe seg barn og så gå på byn hver helg.

Noen er klar når dem er 20 andre når de er 32. Syns at det er opp til hver og en.

Selv var både jeg og samboer 25 når jeg ble gravid. Vi har både jobber og eier egen leilighet og følte oss voksne nok til å få barn i tillegg til at vi begge hadde veldig lyst på barn;). Syns ikke at det er riktig og "lure" mannen og bli gravid uten at han vil 100%.

Skrevet

Mange ulike aldre kan være perfekte. For meg var det perfekt da jeg var 21, 24, 26, 28, 30, 32, 34 og 36.

Skrevet

Hvis jeg absolutt måtte si en alder ville jeg sagt 22, og absolutt før 27...

Skrevet

Jeg er 41 år og skal bli mor for første gang. Jeg synes det er den perfekte alder. Skjønner meg ikke på dere som får i 20årene. Dere er alt for unge og umodne. Jada at det kroppslig sett er mer ideelt, men etter min mening har man for lite livserfaring da!

Skrevet

Jammen du e jo helt utgått på dato.. Ikke rart du er blitt sur...

Skrevet

Og med den kommentaren, synliggjorde du poenget mitt med unge, umodne mødre...

Skrevet

Du vet da ikke hvor gammel jeg er, eller hvordan jeg forholder meg til mitt barn. Syns ærlig at 40 år er ALT for gammelt , og jeg ønsker at mine barn skal få oppleve besteforeldre og foreldre slik som jeg gjorde/gjør... Du har sikkert dine grunner for å sette barn til verden nå, akkuart som jeg hadde mine før jeg ble 40. Men tro virkelig ikke at alle er ute av stand til å håndtere både barn og familie før de kommer i overgangsalderen. Selv om dette gjaldt for deg, så gjelder det så absolutt ikke for meg.

Skrevet

Dere ungjenter er jo bare opptatt av å hetse mødre som har råd til å kjøpe Reima.

Skrevet

når man kommer til det punktet at det egentlig ikke er så fryktlig mye annet man har lyst til å gjøre.

jeg vil tro at 25-30 er en fin alder. jeg var ihverfall for ung

Skrevet

Det vil nok variere veldig fra person til person. For noen passer det perfekt som 18åring, for noen som 40åring. Men har alltid tenkt at 26-28 må være en fin alder å få barn i. Selv er jeg kun 21.

Skrevet

Man bør jo helst vere etablerte og ha økonomien iorden..

var selv 24 og hadde kjøpt oss hus, hadde noe fast jobb men jobbet fult, og han har 100%fast jobb. og når da barnet kom hadde vi god råd til å kjøpe de vi ønsket av barne utstyr. noe har vi arvet, og en del nytt!

så fin alder er 24!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...