xxxJulianexxx Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Vil bare gi dere et tips: Et år kjøpte jeg 24 nisser i diverse former og fasonger (som jeg selv syntes var fine). Tror gutten min var fire år da. Hver dag fikk han pakke opp en ny nisse og velge hvor den skulle stå til pynt. Dette er den kalenderen han husker best, og ikke minst fikk vi jo masse nytt å pynte med til jul. Og man slipper alt småskrotet man ofte putter i sånne kalendere;o) Vurderer å gjøre det samme i år også. Det behøver jo ikke å være nisser, men også andre ting som har med jul og gjøre.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hørtes fint og morsomt ut! I barnehagen jeg jobber bruker vi å rute opp et vindu i 24 ruter, med rødteip. Så lager vi voksne pappfigurer som har med jul å gjøre. Så får ungene trekke hver sin gang og henge opp. Veldig populært!
To fine gutter Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hvor får man kjøpt fin kalender til å henge pakker på? Nettsted?
xxxJulianexxx Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har bare hengt gavene på en snor jeg:o)
Odine! Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Pakke inn de samme nissene på nytt og gjøre det til en tradisjon? Hver dag blir det litt mer jul... Har vurdert å gjøre noe slikt med julekrybbe.
du og jeg og vi to Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Det var en god idé! Som jeg skrev i den andre tråden, kommer jeg til å videreføre tradisjonen jeg vokste opp med - vi hadde nissekalender, et slags stabbur som ble hengt opp 1.desember, og så kom det en liten pakke hver dag på kroken i stabburet - og det var røde og blå nisser, en fugl pg noen mus. Og på julaften var det en stjerne som ble hengt opp over stabburet. Utrolig koselig, og like spennende å åpne hver gang.
jordbær mathilda Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har en sånn julekrybbe i barnehagen...kjempe koselig brukes år etter år!! Hjemme har jeg tre barn ,så det er en pakke hver tredje dag!! Føler da at jeg kan spandre litt fine ting og tang...hvis jeg skulle hatt 24 luker ganger tre hadde det blitt vel dyrt syntes jeg;)
2 boys & now pink Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Vi fikk gjerne en legobox med noen klosser i hver pakke, og julaften fikk vi bruksanvisning og var dermed opptatt og maste ikke på de voksne. Guttungen min fikk puzzlespill med 24 biter. Og på julaften fulgte tegningen med og... ÅÅÅÅ som jeg gleder meg til jul!
snuppedupp Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Det lurer jeg også på. Er det noen som har et godt tips ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå