Gå til innhold

Prevensjon etter fødselen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten tulle for 12 dager siden:-) Men, nå er det stopp. 4 barn holder:-)

Trenger råd om hva slags prevensjon jeg skal velge. Har alltid brukt kondomer, men nå kunne jeg tenkt meg noe mer permanent....og sikkert.

Vil ikke gå på p-pillen. Men, har tenkt litt på spiral. Hva er forskjellen på hormon og kobber spiral? Noen som har erfaringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte nr 3 for 17 dager, så nå holder det for oss. Jeg skal be om rekvisisjon til gynekolog for å få satt inn hormonsprial når jeg skal på 6-ukerskontrollen. Den skal visst være veldig sikker, og kan sitte i 5 år før den må byttes ut.

Jeg har tidligere prøvd kobberspiral, og kan dessverre ikke anbefale den fordi jeg fikk forferdelige blødninger hver mnd av den, og masse menssmerter.

Skrevet

Jeg har hormonspiral for andre gang og er veldig fornøyd. Sist fikk jeg satt inn på seksukers kontrollen og hadde ingen plager. blødde litt i noen dager, men etter det ingen mens eller plager. Tok ut etter to år for å bli gravid, og det ble vi, etter bare to måneder. Denne gangen var baby to og en halv åned gammel da jeg fikk satt inn. Liten blødning i noen dsger, men det ga seg og siden har jeg ikke merket noe. Ikke har jeg mens heller. Baby er snart året.Anbefales.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...