Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Har en datter på 3 uker. Hvr mye melk bør hun spise i et måltid når det er ca 4 timer mellom....? Noen med erfaring? Ammer foreløpig men tror kanskje jeg har for lite. Gav henne 60ml av det jeg hadde nedfrosset, er dette et stort/ lite måltid?
Itsrejk Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Husker jeg syntes dette var veldig vanskelig å vite da jeg ble mor for første gang. Men nok melk har du så lenge ungen vokser normalt. Du skal ikke trenge å måle, for melkens sammensetning er like viktig som mengden, og i tillegg varierer det jo hvor mye melk babyer trenger (som med maten for større barn og voksne). Men fire timer mellom måltidene høres rimelig mye ut når hun bare er tre uker gammel...er hun fornøyd så lenge? Min erfaring er at bebisene trenger mat OFTE når de er så små...gjerne annenhver time eller oftere. Og hvis du ammer ofte vil jo også melkeproduksjonen din øke. Når datteren din er bare tre uker gammel er det uansett litt tidlig å være redd for at det ikke er nok melk, tror jeg. Ta tida til hjelp og prøv å amme henne ofte. Så lenge ungen virker fornøyd og vokser normalt så har du nok melk. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hvor mye per måltid gir man ved morsmelkerstatning da...? Noen med erfaring?
Grateful mom Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 15% av vekten pr dag er nok melk har jeg hørt. Dvs veier hun 4000 g blir det 4000 / 100 * 15 = 600 ml Fordelt på antall måltider, hvis hun spiser hver 4t. (noe jeg synes var litt lenge...?) blir det ca 60 ml.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå