Gå til innhold

erkjennelse av farskap!

1 gutt nov-08+2 små august-11

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan hjelpe meg med å finne en link til der jeg kan printe ut et slikt skjema. er veldig viktig for meg at far får foreldreretten over barnet dersom det skulle skje noe med meg. vil ikke at min mor skal få retten da jeg vet hvordan hun kommer til å oppdra ungen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at pappaen fikk ett sånt skjema så fort fødselen var over. trenger du det før? så ville jeg spurt på fødeavdelingen

Skrevet

kan du ikke høre me JM på neste kontroll.. fikk jo et slikt skjema etter min unge ble født. så de må jo kunne gi deg et slikt i forkant. om ikke e d bare å ta kontakt me nærmeste nav kontor.. eller skjekk på nav sin hjemmeside.

Skrevet

spurte jm på sist kontroll og hun hadde ikke. var også på nav og de sa til meg at de aldri hadde hørt om sånt skjema. har saumfart nav sine sider, men finner ikke noe. vil helst ha i forkant for å være på den sikre siden.

Skrevet

ring føden. de har :)

Skrevet

erkjennelse av farskap kan du ikke skrive ut selv, fordi det er et skjema med gjennomslagspapir som består av en original og tre kopier. du finner det derfor ikke på nettet. dette papiret har de hos NAV, i tillegg til at mange jordmødre og leger har det. det er NAV som skal ha det ferdigutfylte skjemaet. det er fullt mulig å levere dette skjemaet før fødsel. det gjorde vi :) synes er greit å slippe å styre med disse papirene rett etter fødsel.

Skrevet

de på NAV hadde ikke hørt om dette skjemaet?! i alle dager for noen inkompetente mennesker du må ha møtt på da...vi møtte opp personlig hos NAV og fikk fylt ut dette skjemaet og levert det hos dem. de SKAL ha det liggende.

Skrevet

Jeg fikk det sist på jordmorkontroll. Ikke fått det denne gangen da..

Skrevet

Jeg vet ingenting om dette sjemaet, men ble så nysgjerrig:

Er det virkelig sant at man trenger det? På mange områder er jeg litt overrasket over rettigheter fedre har i dette landet. Skulle ikke det være en selvfølge? Må faren ha velsignelse fra moren for få omsorg for barnet om moren faller fra? Huff så trist å tenke på.

Skrevet

jeg fikk beskjed av jm på forrige kontroll om at nå var de begynt med at pappan skulle helst godkjenne farskapet på forhånd(fikk også en sånn lapp på føden etter fødsel med eldste)det var noe om at om det hendte noe med faren før fødselen,vil ikke den lille ha arverett osv.om han ikke har gjort dette...men det var bare et ark med en link på så det skulle kjøres ut fra nettet så måtte han personlig på nav å levere det å legitimere seg..men den lappen har min samboer seff.tullet bort nå:/ men skal se om jeg kan finne tak i det...har foresten vært en annonse hær på bim.med det,men vet ikke om det er mulig å finne?

Skrevet

far må fylle ut skjemaet hvis en ikke er gift, ja....og mor må også signere på det hvis dere ikke bor sammen

Skrevet

Dere må møte opp på NAV, de har sånn skjema:) Jeg og sambo skrev under på det der sist:)

Skrevet

Det fikk vi etter fødselen, på sykehuset.

Skrevet

jeg har jo vært hos nav og de hadde aldri hørt om det. men kom på nå at jeg skal opp på føden i neste uke på sånn journalskriving og kan da spør dem om å få et slikt skjema.

er så redd for hvis det hadde skjedd noe med meg at han ikke skal få foreldreretten. men hvor skal jeg levere det når nav sier til meg at de aldri har hørt om dette skjemaet?

Skrevet

d som vi fikk etter fødselev var ikke gjennomslags ark.. men de ha kjørt ut to kopier som vi måtte fylle ut.

Skrevet

vi fikk det på NAV, og leverte det på NAV. prøv å ring på ditt lokale NAV-kontor og spør før dere drar dit, for å høre om de har skjemaet, og for å bekrefte at det skal leveres der. vil du vente til du skal på føden kan du jo spørre dem :) men det er jo helt tullete at de du snakket med ikke har hørt om det....

Skrevet

ja jeg selv syntes også at det var rart pga det var jm som sa til meg at de hadde det på nav. men jeg får fikse det på føden og prøve å levere det til nav lokalt eller rett og slett dra til hovedkontoret til nav.

tusen takk for alle svar alle sammen;);)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...