Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der er så mye diskusjoner her inne om hvordan få fortgang på fødselen, - også blant de som fortsatt har noen uker til termin....

Det er fortsatt et under for legestanden hva som setter igang fødselen, men man tror det skjer på hormonelt signal fra binyrene til barnet. Signalet går fra barnet til morkaken som bla. med hormonet prostaglin (som også finnes i mannens sæd) begynner å gjøre livmoren klar til å sende barnet ut.

Modningsakupunktur er med på å forberede livmorens modning for fødselen og kan gjøre fødselen lettere og mer effektiv.

Jeg har innfunnet meg med at barnet kommer når det er klart for det og at det er lite jeg kan gjøre.

Tror dere sparer dere mye frustrasjon om dere bare lar naturen gå sin gang. Men har selvsagt forståelse for dere som går et stykke over termin (ihvertfall hvis man har en termin man kan stole på).

Jeg gikk 1 uke over termin sist, og fødte 2 dager etter modningsakupunktur. Kanskje tar jeg akupunktur igjen om jeg går over denne gang. Hadde en veldig grei fødsel visstnok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også veldig stor tro på å la ting gå sin gang ;)

Er det virkelig så farlig om ungen kommer to uker etter termin eller en uke før? Ungen kommer når den er klar, og kroppen din er klar. Ikke noen vits i å slite seg ut med trappegåing, husvask, hopping i halmen og ikke minst ha is eg ting som lakserolje og rødvin..

Skrevet

Enig med HI.

Naturen går sin gang.

Er ikke så mye å få gjort med det egentlig.

Jeg tror det er tilfeldigheter som gjør at fødselen starter...

Skrevet

Min jordmor anbefalte meg å hvile og samle krefter til fødselen og ikke finne på en masse ting for å prøve å sette det i gang. Forrige gang gikk jeg turer og slikt, men det ble jeg bare sliten av. Så jeg prøver å få slappet av og være tålmodig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...