Gå til innhold

Nattaviser..

Mamma til rakkerunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

denne sangen pleide mamma å synge til meg da jeg var liten pike. Hun måtte synge den flere ganger hver kveld. Sang to strofer til min stedatter i dag, men husket ikke resten... og sliter litt med melodien. Noen som har den? På cd, kasset, mp3 ka som helst i grunn?

Teksten er:

I en sal på hospitalet, hvor de hvite senger står, lå en liten, brystsvak pike, mild og god, med gyllent hår.

Alles hjerter vant den lille, som hun lå der mild og god, bar sin smerte uten klage, som et barn med hellig mot.

Og hun hvisker til sin lege, som ved hennes seng han står:

- Får jeg kommet hjem til påske, skal jeg være riktig god.

Legen svarer henne stille:

-nei, mitt barn, det knapt jeg tror, men til pinse kan det hende du kan komme hjem til mor.

Pinsen kom med grønne skoger, blomsters prakt i mark og eng, men den lille lå der stille, fengslet til sin sykeseng.

Og når høsten ubarmhjertig ryster hennes svake brøst spørger hun en gang imellom:

-MÅ jeg komme hjem i høst?

Legen svarer henne ikke, stryker henns gylne hår, det er tårer i hans øyne når han vender seg og går.

Og til sist med fred i følge julens glade budskap kom, men den lilles røst var stille og den lille seng var tom.

I sin grav når trygt hun hviler under sneens kolde skrud, endt er hennes lange venten, hun fikk komme hjem til Gud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertelig takk :)

Vet en som blir glad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...