Gå til innhold

Vi trenger VED før vinteren!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men vi er helt ferske på dette med ved og greier.... Hva er best å kjøpe? Blandingsved, bjørke ved, eller noe annet???

Og hvor mye er egentlig en favn??? Holder det med en favn ved for hele vinteren liksom? Vi bor i østfold hvis det har noe å si... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bjørk er vel det som er det beste har jeg hørt...

En favn er ca. 2 europaller, og bør holde en vinter.. Dersom en av dere går hjemme og fyrer hele dagen holder det nok ikke... Det hele kommer litt ann på hvor varmt dere liker å ha det....

Skrevet

2-3 paller vil vel kanskje holde for dere, kommer selfølgelig an på om dere fyrer lite eller mye.. fyrer dere mye, ville jeg kanskje ha bestilt 3-4 paller.

Bjørk er det beste...

Skrevet

Vi bruker blandings ved og i vinter som var begynte vi å fyre i november (satte inn ovn da) og jeg gikk hjemme fra februar og vi brukte da 2 favner ved. Har et hus på 170 kvm.

I år gå rjo jeg hjemme hele vinteren og vi har bunkret opp med 3 favner ved for sikker het skyld.

Bor i østfold vi også.

Skrevet

supert! :)

tusen takk, da har jeg litt mer å gå etter.

Vi er forhåpentligvis i jobb på dagtid bege to (sambo er sykemld nå, men håper han er tilbake i jobb før vinteren kommer) så det blir jo mest fyring på ettermidag, kveld og i helgen da.

Vet dere ca priser på ved og eller? Hva er dyrt, evnt billig? Skjønner at blandingsved er billigere enn bjørk da... :P

Skrevet

I fjor ga vell vi rundt 1200 kr pr favn, men i år ble det gratis da svåger ville få ryddet i skogen sin :-)

Skrevet

Jeg bor på Østlandet og har nettopp kjøpt to 1000liters-sekker med ved. Den ene med blandingsved,til 650kr. Den er lettere å fyre opp med enn bjørk,men avgir mindre varme (energi) enn bjørk,og er fin å bruke nå i overgangsperioden,før det blir skikkelig kaldt ute.Jeg fikk kjøpt en "restesekk" med bjørkeved til 400kr også,det var masse småkapp og noen større kubber-dette fikk jeg kjempebillig pga "feilstørrelse",men passer perfekt til min lille ovn;)

Bjørka brenner lenger og avgir derfor mye mer varme,men er også litt vanskeligere å fyre opp med (fint å tenke på hos meg som har dårlig trekk i pipa). Egentlig er de sekkene altså dyrere enn blandingsveden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...