Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Er de å regne som kroniske sykdommer, slik at man kan få pleiepenger?
Groosalugg Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Diabetes er en kronisk sykdom hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 heisan. alle disse sykdommene/tilstandene gjør at man har rett på hjelpestønad. jeg har sendt inn søknad pga datter med melke-og egginntoleranse etter at jeg snakket med NAV. da ramset de opp alle de sykdommene +++, men de sa også at dette var en søknad de brukte lang tid på. opp til 5 måneder.......... bare søk du. gå til NAV å få skjema eller skriv ut fra nettet:)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Anonym 08:30 Måtte du legge ved noen papirer fra sykehuset, eller lege? Evt hva måtte du sende med søknaden? Tror kanskje at jeg skal prøve å sende en søknad jeg også...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Men så får du etterbetalt hvertfall fra datoen du søkte. Lurer på om du kanskje får fra diagnosen ble satt også. Jeg fikk hvertfall etterbetalt 20.000kr for cøliaki..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Tusen takk, for svar, alle sammen! Første jeg skal gjøre til mandag er å snakke med NAV og få sendt inn et søknadsskjema! :-) HI
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Alle diagnosene gir rett til hjelpestønad. Alle er kroniske. Kronisk betyr at de varer i mer enn tre år. Alle disse varer livet ut.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 DU trenger ikke sende med noen ting. Men du må ta med søknadsskjemaet til lege før du sender det til NAV for legen må fylle ut diverse på skjemaet. Masse lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Legeattest fikk jeg iallefal. der må diagnose og medisinering etc. komme frem
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 tror det er nok å sende med en legeattest:) var ihvertfall det jeg gjorde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå