Gå til innhold

3,5 år og innkalt til tannlegen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke klar over at det skjer så tidlig! Hva skjer egentlig da, under undersøkelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kikker berre litt på tennene.

Her fikk tannlegen kikke litt oppe og nede med sånn speil, sjekket tannbittet. Gikk kjempe fint :) Så fikk hu en fin rosa ring etterpå.

Skrevet

Det fikk vi beskjed om på hs når tennene begynte å komme, at ved 3 års alderen så blir de innkalt til første tannlegetimen. Helt vanlig. :)

Har en som blir snart 3 og han gleder seg masse allerede. Jeg regner med at han har hørt det fra andre barn i barnehagen at han skal til tannlegen, for det er ikke noe jeg har snakket med han om før han begynte å prate om det selv.

Men jeg aner ikke hva som skjer når de først er der... Regner med at de bare tar en titt og sjekker at alt er som det skal med tennene. :)

Skrevet

Snuppa var 3 år og 2 mnd første gang hun ble innkalt. Da var det en erfaren tannpleier som undersøkte henne og hun gapte pent opp mens pleieren telte tennene hennes - var gjort på to sekunder...

I dag var vi igjen hos tannlegen, hun er 4 år og 2 mnd nå. Men i dag var det en mer uerfaren pleier tilstede, og snuppa ville overhodet ikke åpne munnen. Selv om vi hadde brukte store deler av dagen i dag på "forberedelse" til besøket, hjalp det lite... Så vi måtte bare gå uten å få undersøkt tennene. Hun var så "låst" at de sa at vi bare måtte vente til neste år med å komme igjen... Skal pusse tennene hennes ekstra godt fremover nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...