Gå til innhold

vekstestimering.. noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd da jeg var 27 fullgåtte uker, og legen mente at mini i magen var -3% i vekst. Jeg tenkte da at babyen vil være på gjennomsnittet ved fødsel. 3 % er ikke så mye liksom.

Fortalte dette til jordmor da jeg var der sist, og hun mente at det var veldig bra, og helt på gjennomsnittet. At barnet ikke vil bli stort ved fødsel, men sånn rundt 3500 g.

 

Ei venninne av meg var nettopp på ultralyd, hun har 2 uker til termin. Legen mente hennes baby ville være mellom 4000-4300 gram ved fødselen, og på skjemaet sto det -8%!!

 

Hvordan er det mulig? Vil det si at jeg kan forvente et stort barn likevel?

 

Jeg har 2 barn fra før, de var ved fødsel 3470 / 51, 3500/49. Første barn har ikke samme far som andre barn. Hvis det har noe å si....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke om dette hjelper så mye, men... Jeg har vært på vekstestimering, seinest i dag.. I dag sa legen at babyen kommer til å være mellom 3,2 og 3,5 kg ved fødsel. På skjemaet mitt er det to kollonner, en for magemål og en for hodemål. På hodemålet står det -4%, mens magemålet er akkurat etter skjema... Så kanskje 8%- kun er en av delene, at f.ek.s hodet er lite, og magen stor? Men uansett så var det en høy vekt til å være 8% under.. Fordi om 8% ikke er så mye at det gjør noe... Men jeg er ingen ekspert! Håper noen andre har erfaring og komme med :-)

Skrevet

Hei!

 

Ved forrige svangerskap så var jeg til vekstestimering i uke 32 og da fant jordmor ut at jeg var på 0%, dvs en pjokk som kom til å bli ca 3500g,,,,,,

MEN NÅ NEI... 4,2 var "lille" pjokken min og hele 37 rundt hodet...

 

Synes det er ALT FOR TIDLIG å anslå vekt på baby'en så tidlig jeg da... for det er jo de siste månedene at babyen vokser mest... og d er jo varierende om den vokser MYE eller lite.....

 

 

Skal til vekstestimering denne gangen nå på mandag.. er i uke 29 og jeg skal også ivei flere ganger nærmere termin! (noe jeg skal forlange!!!)

For jeg tror ikke på den såkalte estimeringen deres SÅ tidlig jeg!

:) hehe..

 

 

 

Skrevet

Pga sv.diabetes var jeg på UL for vekstestimering annen hver uke og de sa først at babyen kom til å være 5 kg, så 4,5 ved fødsel.

 

Jeg fødte 3 uker før termin hun var 2875 så de tok noe forferdelig feil men det var koselig å se snuppa og vinke til henen annen hver uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...