nicknavn Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Noen av dere som har prøvd å halvere sukker mengden til kaken? Har bakt den nå, men syns den ble for søt på smak og for klissete. Tror jeg prøver å lage den med litt mindre sukker og litt mere hvetemel. Hvordan blir det, tror dere?
balsam Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 denne kaken har jeg lest så mye om her inne... noen som kan fortelle hva kake det er? skjønner jo at det er sjokolade kake, men link eller noe?=)
nicknavn Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 Skal se om jeg finner oppskriften.
nicknavn Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2008 Her er den. Men jeg syns det er for mye sukker i den og da blir den for søt for meg:-) Nam nam sjokoladekake (prinsessekake) del 1: 9 dl kveitemjøl 9 dl sukker (ja det stemme...) 1 ts salt 2 ts natron 1-2 ts vaniljesukker del 2 400g smelta smør 4 1/2 dl lunka vatn 4-5 ss kakao 1 beger rømme 4 lett sammenpiska egg Bland dei to delane kvar for seg, så samen og ta med egga. (trenge ikkje vispa -alt bare rørast samen) Steik i langpanne 180 grader ca 30 min glasur: 200g smelta smør 10 ss mjølk 4 ss kakao 3 ts vaniljesukker 1 pk melis
hva skal barnet hete? Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 åh, den hørtes god ut! ..men kansje litt mye sukker ja?
Mammaen til Isak Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har halvert sukkermengden i den kaka og det blir passe syns jeg ) (jeg har ikke økt megden hvmel)
nicknavn Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2008 Noen bakere der ute, som kan svare meg?
nicknavn Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. oktober 2008 Takker:-) Så ikke at det var kommet svar før jeg begynte å mase:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå