Gå til innhold

Prinsesse sjokoladekake elskere se hit.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har prøvd å halvere sukker mengden til kaken?

 

Har bakt den nå, men syns den ble for søt på smak og for klissete.

Tror jeg prøver å lage den med litt mindre sukker og litt mere hvetemel.

 

Hvordan blir det, tror dere?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

denne kaken har jeg lest så mye om her inne... noen som kan fortelle hva kake det er? skjønner jo at det er sjokolade kake, men link eller noe?=)

Skrevet

Skal se om jeg finner oppskriften.

Skrevet

Her er den.

Men jeg syns det er for mye sukker i den og da blir den for søt for meg:-)

 

Nam nam sjokoladekake (prinsessekake)

 

del 1:

9 dl kveitemjøl

9 dl sukker (ja det stemme...)

1 ts salt

2 ts natron

1-2 ts vaniljesukker

 

del 2

400g smelta smør

4 1/2 dl lunka vatn

4-5 ss kakao

1 beger rømme

 

4 lett sammenpiska egg

 

Bland dei to delane kvar for seg, så samen og ta med egga. (trenge ikkje vispa -alt bare rørast samen)

 

Steik i langpanne 180 grader ca 30 min

 

glasur:

 

200g smelta smør

10 ss mjølk

4 ss kakao

3 ts vaniljesukker

1 pk melis

 

Skrevet

åh, den hørtes god ut! ..men kansje litt mye sukker ja? :P

Skrevet

Jeg har halvert sukkermengden i den kaka og det blir passe syns jeg :o) (jeg har ikke økt megden hvmel)

Skrevet

Noen bakere der ute, som kan svare meg?

Skrevet

Takker:-)

Så ikke at det var kommet svar før jeg begynte å mase:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...