Gå til innhold

Hvor langt på vei må man være...

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man kan få høre hjertelyden hos jordmor??? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjertet begynner vel å slå i uke 6, er det ikke? Men når man faktisk kan høre den syns jeg varierer veldig fra lege/jm til lege/jm. Jeg fikk høre lyd i uke 10 med førstemann, men da var legen veldig på å advare meg mot at om han ikke fant den så betød ikke det det samme som at det ikke var noen baby der, for den kunne være vanskelig å lokalisere når de var så små...

Skrevet

Vet at det er vanlig praksis å prøve før, men det er vel en viss sjangse for å ikke finne hjertelyden heltfrem til uke 16-18.. Jeg fikk iallefall beskjed om at hun kanskje ikke fant den i uke 16.

Skrevet

Tusen takk for svar:) Er snart 12 nå, og skal til jordmor i neste uke, så kanskje? Da blir jeg litt beroliga, kanskje...

Skrevet

Fikk høre den igår for første gang =) Var 13+4 =) For en LYKKE følelse det ga meg.klikka mongo å shoppet baby tøy etterpå i flere timer ;)

Skrevet

Åååå, så koselig... Jeg og vil... jeg er vel 12+3 når jeg skal dit... Føler meg liksom ikke sikker på at det er liv der, som jeg skrev i et annet innlegg...

Skrevet

Jeg hørte hjertelyden i uke 14 mener jeg.

Skrevet

Hei

Jeg var hos lege i uke 10, hun forsøkte å lytte etter hjertelyden. Men fant den ikke. Hun virket helt upåvirket av det, og sa bare "jaja, det er kanskje litt for tidlig", mens jeg ble helt skrekkslagen og var sikker på at babyens hjerte ikke banket !

Har i etterkant vært på ultralyd, samt hørt hjertelyden hos jordmor (i uke 20), og det er absolutt en hærlig følelse å se og høre ett sprell levende lite foster :-)

Sier bare dette til deg, slik at du ikke har for store forhåpninger til å få høre hjertelyden. Mulig jordmoren/legen din ikke praktiserer det så tidlig heller. Ettersom det ikke er helt uvanlig at man ikke finner hjertelyden før rundt uke 15-16.

Uansett, lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...