Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Lurer på om jeg har lekket litt fostervann. Eller kanskje ikke.. Pleier det bare renne ut ukontrollert? Det har det ikke gjort, men et par ganger når jeg har tisset har det liksom kommet så veldig mye.. Noen som har lekket som vet hvordan det fungerer? Jeg har en måned til termin...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 I mitt første svangerskap lakk jeg fostervann. Gikk med det i fler dager, og trodde det var urinveisinfeksjon. Hadde aldri hatt det, så var litt grønn. Jeg merket at jeg ble støtt våt, uten egentlig å tisse. Men det som fikk meg til å kontakte lege var at det fortsatt å renne så smått nedover bena da jeg sto. Og det luktet ikke urin. Jeg ble da sendt direkte til sykhuset, som testet om det var fostervann. Det var det og jeg ble lagt inn på strengt sengeleie. Var da i uke 30-31, og fikk beskjed om at mest sannsynlig ville babyen komme tidlig. Hun kom en uke etterpå. Så jeg synes absolutt ikke det er i veien å sjekke det opp. Lykke til!
Klar for nr 3! Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 jeg har hatt det litt på samme måte.. spesielt rett etter jeg var på do så lakk det liksom litt ekstra etterpå. men jeg tenkte at det bare var urin. er ca 2 uker side jeg kjente det sist.. har ikke hatt noen plager med det i det siste, men ble litt bekymret nå som jeg leste dette innlegget.. kan det være fostervann som lekker, selv om det har stoppet opp?
Sølvi77 Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Foreslår du tar et tisse-glass og prøver å samle opp spor; bare unngå urinstrålen da.. forstervann er klart med masse hvite flekker i. For å berolige deg litt; kroppen lager selv fostervann dersom babyen trenger det. Men for all del; ta kontakt med lege og/el jordmor i morgen! -ikke vent over helgen. Så er du på den sikre siden!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Det var da voldsomt.. Dette skjedde for flere dager siden og det rant ikke av seg selv, rant bare når jeg tisset. Det var det at det kom så mye. har skjedd før også men da var det nok forstervann på neste ultralyd.
Elise18.11.08 Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg var på svangerskapskurs her om dagen, og da ble vi fortalt at det ofte er vanskelig å finne ut om vannet har gått. Så hvis man skulle være i tvil så var det beste å ringe med en gang. Er visst IKKE bra.. Pga bakterieinfeksjoner. Jeg ville ringt og være på den sikre siden! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Ringe nå? Er jo flere dager siden det skjedde..
Elise18.11.08 Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg ville ringt en gang for mye enn en gang for lite! De er tilgjengelig på telefonen for å hjelpe deg hvis du lurer på noe:) Det er ihvertfall det jordmoren min har sagt til meg!
UnaH Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Hei! Jeg begynte å lekke fostervann ved forrige fødsel. Hostet mye over flere dager, og "skvettet" litt innimellom under de værste hostekulene. Det var litt vanskelig å vite om dette var urin eller fostervann, men etter et par dager økte mengden plutselig betraktelig, og det som kom ut endret seg. Det var litt mer rosa (hvis jeg husker rett). Jeg kontaktet sykehuset, og fikk bekreftet at det var fostervann. Hadde med meg et truseinnlegg som de "analyserte". Policy er da at de setter igang fødselen etter 1-3 dager pga infeksjonsfare. Da var jeg i uke 35. Det er mulig at de prøver å vente hvis du har kommet kortere i svangerskapet. Man skal ta det med mistanke om fostervannslekkasje alvorlig pga infeksjonsfaren, og det skader ikke å ta en telefon. Tror de er vant til å få slike telefoner, så det skal du ikke være redd for.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 ups da bør jeg kanskje ringe også da, for jeg føler at jeg lekker fostervann spesielt når jeg tisser. kjenner jo når man tisser og kan knipe, men på dette har jeg ikke samme kontrollen, derfor tror jeg det kan være fostervann. - har vært slik nå i 3-4 dager - lekker også rett etter at jeg har vært på do, og det er ikke utflod for det er mye tykkere. (ups, sorry detaljene)
UnaH Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg hadde definitivt ringt, hadde jeg vært deg. Best å være på den sikre siden:-) Det er litt ulik policy for når man setter igang ved lekkasje. Noen sykehus sier et døgn, andre tre døgn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Fra HI: Ok, nå har jeg ringt en jordmor på sykehuset. Hun sa at fostervannet har man ikke kontroll på, det bare renner ut. Og det har det ikke gjort hos meg. Det at det kommer mye noen ganger når man tisser har mer med at det kan være press på urinblæra akkurat da, barnet ligger jo og presser. Kan virke litt ulikt fra gang til gang når man er på do, noen ganger kommer det veldig lite. Jeg har ikke tenkt å bekymre meg mer for dette nå. Håper ingen andre gjør det heller. Det skal altså renne ut av seg selv om det er fostervann.
UnaH Skrevet 3. oktober 2008 #13 Skrevet 3. oktober 2008 For meg kom fostervannet i forbindelse med kraftige hostekuler, men betryggende å vite at det ikke kommer i forbindelse med tissing. Fint at du slipper å bekymre deg mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå