Gå til innhold

Oppstemt etter time hos jm idag (",)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36 uker imorgen ifølge ul termin, 37 iflg min egen/menstermin (som jm etterhvert har begynt å tro på, pga str på mage, baby etc)

Babyen ligger i hodeleie, og jm sa hun neeesten hadde festet seg. Første jm sa når hun så meg var "oi, nå har magen din sunket!". Det var veldig godt å høre, ikke vært helt sikker selv på om jeg bare har innbilt meg det i ren iver etter tegn på at ting går fremover ;o)

"Nå er babyen din ferdig, så nå kan hun bare komme!" sa jm, det var en vidunderlig ting å høre, ble plutselig så virkelig at hun faktisk kan komme når som helst.

Fikk ny time om to uker, "men skulle det skje noe i mellomtiden er det bare å ringe og avbestille" smilte hun til avskjed (",)

Ikke at jeg faktisk tror babyen kommer iløpet av de to neste ukene, men åååå så godt å høre en "fagperson" uttale seg som om det slett ikke er umulig liksom, det gjorde meg rett og slett i ekstra godt humør (",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff... har ikke sansen for jordmødre som er så muntre og posetive på akkurat det punktet.... Er så lett man får forhåpninger om at noe kan skje i morgen eller om en uke eller når som helst... og etterhvert som dagene går og ingen ting faktisk skjer så blir man etterhvert litt skuffet og så blir man litt mer skuffet og så venter man og så blir man litt iritert for; jordmor sa jo....

Skjønner godt at du le glad for jordmors opptimisme.... kjempe spennende og deilig å tenke på at det nærmer seg men mitt råd til deg er å ikke begynne å vente og for all del ikke si til alle rundt deg at jordmor tror du kan gå i fødsel når som helst (omtrent) da vill alle rundt deg mase og legge enda større press på deg.

Men kos deg med at, ja det nærmer seg... det kan gå timer, dager uker ....... rett og slett når som helst. Fra nå og til fødselen starter.

Kjempe masse lykke til og kos deg så godt du kan!

Skrevet

Ser ikke sånn på det i det hele tatt jeg (heldigvis) (",) Har absolutt ingen forventning om at noe skal skje på lenge enda, det er jeg altfor sprek til. Var bare godt å høre henne si det, for plutselig ble det litt mer virkelig at det faktisk skal komme en baby hit snart!

Storkoser meg hver eneste dag jeg, blir nok ikke noe mer eller mindre utålmodig av noen positive ord på veien ;o)

Masse lykke til til deg også!

(",)

Skrevet

En jordmor som sa til meg også at jeg kom til å føde god tid før termin pga så masse kynnere, så tidlig (fra uke 20, førstegangs).

Dette fikk jo jeg selvfølgelig en masse forhåpninger av. Og trodde jeg kom til å føde før, men nå er jeg da altså 40+3... føler heller ikke at noe er på gang. Og ukene og dagene den siste mnd har vært pyton!!

Så anbefaler deg å prøve å ikke ha så store forhåpninger om at det skal skje mye før termin..men det er jaggu ikke lett ('',)

Lykke til da, håper du slipper å gå over tiden i allefall!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...