Ønskebaby08*12 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Termin om 10 dager og jeg er dritlei, vil bare ha ungen ut nå!! Er tung og lei, og vondt i hele kroppen. Føler jeg går i et vakum, bare venter... Vet jeg er moden og har åpning på 1-1,5 cm, så nå venter jeg bare at det skal skje noe mer. Men, kan jo regne med å gå slik en stund. Har vel laget det så hjemmekoselig for knøttet, at det ikke frister å komme ut ennå (selv om hun har ligget festet og vært klar i mange uker allerede) :-) Har gått rundt med heftige kynnerer og maserier i et par uker, som ikke har ført til noen ting, ja...bortsett fra litt åpning da. (og et sted må jeg jo begynne...alt er bedre enn ingenting). Ihvertfall, trodde det var noe på gang i sted, etter litt sengekos med samboeren før han reiste på jobb, førte til mye vonde kynnere som kom regelmessig en stund, så dabbet det av. Får vel lokke han med meg på en runde til når han kommer hjem... han har vært med å få babyen inn, så da syns jeg godt han kan hjelpe til med å få henne ut igjen også. ;-) Ikke hjelper det at jeg støtt og stadig får sms og folk ringer for å høre om jeg har født ennå..det hjelper ikke akkurat på humøret. Har jo sagt ifra at jeg gir beskjed når snuppa er født. Nærmeste familie på begge sider får nok en telefon når vi reiser til føden... Så når jeg ikke har sagt noe, burde folk skjønne at jeg ikke har født ennå. Jeg skjønner jo at de bare mener det godt, og av ren nysgjerrighet må spørre, men flere ganger om dagen er litt i overkant mye syns jeg... Måtte bare få ut litt frustrasjon. Det hjalp :-)
tullemimor Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 det er frustrerende at folk spør hele tida, herregud...tror de man har planer om å holde det hemmelig liksom? arhg! fikk helt nok igår jeg, 1 dag over termin og slengte ut budskapet mitt på facebook...hehe "jeg har fortsatt baby i magen og gir beskjed når h*n har kommet, slutt å maaaaaas" har ikke fått så mye som ei mld etter det...hehe dra med deg samboeren oppi senga du, har akkurat samme tanken selv riktig lykke til, håper du slipper å vente så mye lenger!! klem:)
ChellBell - har født! Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Morsomt, eller "morsomt" at vi oktober-damene møter veggen én etter én... Man når bare et punkt da man er fed up og nesten ikke kan forestille seg å gå gravid en eneste dag til. Min teori er at det er når vi har møtt den veggen - og dagene frem til fødselen, er da vi bygger opp psyken til å gå igjennom en fødsel. Vi er så beyond drittlei at vi ikke bryr oss om smerter lenger (i hvertfall mye mindre enn før!), for vi vil bare få den bebisen UT og overstått!! Ikke lenge igjen nå! BIT tennene sammen og hold ut! )
Ønskebaby08*12 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2008 Godt det ikke bare er meg...skjønner nå hva de aller fleste mener med at man blir lei på slutten. Gleder meg til å kunne holde snuppa i armene, istedenfor å gå å bære på henne inne i magen. Uansett, vi som nærmer oss slutten med stormskritt for heller bruke energien på å tenke at for hver dag som går, er det en dag mindre til vi får bli kjent med nurkene våre, på utsiden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå