casandra1980 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Fikk idag brev i fra legen at de hadde funnet noe unormalt med stoffskiftet mitt.Jeg må komme tilbake om 4 uker for nye prøver. Er dette farlig?kjenner jeg er skikkelig nervøs. Er 13+1 uke på vei.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Høyt eller lavt stoffskifte? Om det er lavt må du kanskje begynne på levaxin. Det er et hormon som kroppen normalt sett produserer selv, og har ingen påvvirkning på fosteret. Om det er for høyt må du også medisinerest, men da med andre typer medsiner. Heller ikke disse er farlig for fosteret (viser nye undersøkelse, så ikke la deg skremme av det du leser på internett for det er gammelt). Ved forhøyet stoffskifte må du gå jevnlig til kontroll for å være riktig dosert slik at fosteret ikke får problemer med sitt stoffskifte.
casandra1980 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Hei og takk for svar:) Det stod ikke i brevet om det var høyt eller lavt.Men stod en verdi på 0,10 THS.Har ingen anelse om hva det betyr. Også stod det i brevet at jeg måtte komme tilbake om 4 uker for ny blodprøve,regner med at det ikke er så alvorlig da??
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 I og med at TSH'en din er så lav, vil jeg tro det er høyt stoffskifte du har. Men, det er og andre verdier som spiller inn når de avgjør det. Hva ligger Anti-TPO og Fritt T4 og T3 verdiene dine på?
casandra1980 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2008 Det står ikke annet enn verdien på tsh`en i brevet. Ringte legen idag og det eneste han svarte meg var at det var en merkelig prøve og at jeg måtte utredes for dette om 4 uker. Så nå sitter jeg her like grønn,uten svar på om det er høyt eller lavt.Eller i det hele tatt farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå