Gå til innhold

hva skjer hvis man får barn under attføring?

Anbefalte innlegg

Gjest kalinikta
Skrevet

Hva skjer hvis man får barn under/rett etter yrkesrettet attføring? Er det sant at attføringspengene ikke teller som fødselspenge-grunnlag? (det er jo skattbar inntekt..). Jeg har yrkesrettet attføring frem til juni og skal så ut i jobb. Må dermed jobbe minst 6 mnd før jeg har fødselspengerettigheter (?). Planlegger ikke barn, men skremmer meg litt at man hvis det skjer, står omtrent på bar bakke ..? Engangsstønaden er jo ikke akkurat noe å bli fet av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Attføringspenger tjener ikke opp til fødselspenger nei, så om man får barn i denne perioden så stoppes pengene 3 uker før forventet termin og 6 uker etterpå, da skal man leve av engangstønaden! Begynner man ikke i tiltak etter de 6 ukene så har man fremdeles ikke noe penger, de jeg kjenner har enten studert så mens mannen har vært hjemme med babyen så har de jo mottatt penger ettersom de var i tiltak! Hvordan det er og jobbe og ha en liten baby på 6 uker hjemme kan jeg ikke si noe om da jeg har ingen erfaring med det!

Skrevet

Det stemmer at attføringspenger ikke teller som fødselspengegr.lag. Du må da jobbe minimum seks av de ti siste mnd for å ha rett på fødselspenger. Man står på bar bakke ja. Stemmer at engangsstønaden ikke er noe å bli fet av. Helt sykt spør du meg! Man faller mellom alle stoler dersom man da bli gravid!

Skrevet

Jeg gikk tilbake til rehab, men det var pga at jeg ble sjuk..bekkenløsning osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...