Gå til innhold

Vinterstøvler til 1-åring: Viking Gore Tex eller Ecco Gore Tex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt så mye bra om Ecco alltid, men på butikken kjente jeg at Viking sine sko var merkbart lettere enn ecco sine. Ellers synes jeg det er vanskelig å se om skoene "passer til foten" (annet enn lengden da...), siden jeg ikke har den på selv......

Uansett, hva er deres erfaringer med disse skoene? Hvilke er best?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte vintersko til våre gutter sist uke, og kjøpte Viking til minstemann (21 mnd)

Prøvde Ecco og noen andre, men han har utrolig bred fot og høy vrist,så det var bare Viking som passet:-) Er veldig lette og gode, og han elsker å gå med de.

Skrevet

Jeg la merke til det samme. Viking sine ble også anbefalt meg av damen i butikken, selv om de var billigere.

Skrevet

Kjøp Ecco! De er mye lettere enn Viking, og om barnet ditt ikke er en kløpper til å gå/løpe vil Viking være mye tyngre på foten. Anbefaler deg å prøve begge på, la barnet gå, og se om det er stor forskjell. Det var det hos oss. Vår sønn på 1 år klarte nesten ikke løfte foten når han hadde Viking på, mens Ecco var helt fin.

Tror Viking egner seg litt bedre til et litt større barn som er sterkere i foten. Så kanskje neste vinter for sønnen min - skal i allefall teste de da, for jeg tror skoen er veldig bra.

Skrevet

Jeg ble anbefalt Kavat på skobutikken og kjøpte dem til min 1 åring. Selv om han ikke er helt stødig når han går ennå, går han veldig greit i disse skoene. Også er de helt supre å få på en lubben liten fot.

(Prisen på Kavat skoene var 599).

Men dette er en vintersko da, og passer best i tørt vær (går greit med litt sørpe). Derfor har jeg kjøpt Vikings Thermo støvler i tillegg, som han kan bruke når det er mere vått ute. Men de er adskillig tyngre for han å gå i, så der må han øve litt mer :)

Skrevet

Jeg synes viking har mye bedre sko enn ecco. Viking goretex er like lette som ecco, men MYE varmere! Ecco sine er altfor kalde.

Hadde viking goretex til mini da han var rundt 1,5. De funka kjempebra, og har fin passform til en lubben barnefot=)

Skrevet

Vi kjøpte Superfit sist uke. De virker veldig lette og har gore tex lag som gjør at de skal være vanntette. De var heller ikke så veldig høye, noe som ble anbefalt til de minste. Veslemannen er bare helt frelst på de nye skoa, og skal ha de på seg hele tida;-)

Skrevet

Sjekk testen i siste Foreldre og barn!!

Skrevet

Hmm... Hva som er best ja.. Hva skal 1 åringen bruke skoene til? Skal 1 åringen spasere flere timer ute i gjørmer og sørper så er det supert at dere tenker på å kjøpe Gore Tex sko til 1 åringene deres. Eller så er jo kanskje Gore Tex et symbol på at: "vi har masse penger, så vi kan kjøpe dyre sko til 1 åringen våres, som for det meste skal sitte i barnevogna." Blir så jævli forbanna på foreldre som kjøpe dyre merkesko til barna sine bare fordi skoene har et bra merke. Men selvfølgelig, dersom foreldrene har prøvd masse forskjellige sko og de eneste skoene som passer 1 åringen perfekt, er de dyreste goretex skoene..ja da må de jo kjøpe det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...