Gå til innhold

Korfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Korfor henge seg opp i at andre skriver feil ? Det virker som at ein må vere perfekte her inne somme tider. Skriker når noen setter . , ! ? osv feil Korfor ????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg for min del humrer stort sett litt for meg selv, velger om jeg orker lese ting og går videre. Det jeg synes er ille er når folk har seriøse spørsmål de trenger seriøse svar på, men jeg orker ikke pløye meg gjennom lange, meningsløse setninger som jeg må slite for å forstå. Da kan det vel hende at jeg til tider irriterer meg litt.

Ikke at dét egentlig er en god grunn. Kan jo bare la være å lese det som irriterer meg =) (Nå er jeg ikke så fæl til å kommentere skrivefeil. Synes det er verre med folk som "skriker", altså skriver med bare store bokstaver =p )

Skrevet

Jeg pleier ikke å kommentere folk direkte. Likevel flirer jeg godt for meg selv når folk snakker om "lett kledde kalendere", "stelle matte", "lamme lår" og "bok anmelder". Det blir jo ikke helt det samme.

Jeg skriver ikke 100% korrekt selv, men enkelte ting burde man faktisk se selv at er feil.

Skrevet

Er ikkje ofte eg gidd å sei noko om andre sine skrivefeil, men..... korfor? Det skrik i meg no. Kvifor heiter det :)

Skrevet

Hehe. Korfor er vel dialekt:) Enig i at det må vel finnest bedre ting å irritere seg over enn andres skrivefeil. I mange tilfeller dreier det seg jo om "slurvefeil" eller hva du vil kalle det. Altså om du skulle være så uheldig å komme bort i en tast for mye osv;) Så lenge du klarer å forstå hva personen skriver synest jeg ikke det er noen grunn til å "pirke":P

Jeg skriver langt ifra perfekt, men prøver å skrive bokmål istede for dialekt så de fleste her inne skal forstå det bedre:)

Skrevet

På mi dialekt bi det koffør...:-D

Ikke noe å bry seg om, synes egentlig litt synd på folk som sliter seg ut med å irritere seg over slike simpe ting.

Skriver masse feil selv og på enkelte tråder skriver jeg også dialekt... Hvis jeg irriterer noen så får det bli deres problem....

Synes heller folk skal føle seg komfortable til å tørre å skrive her enn at de skal være redd for at andre skal sitte med rødblyanten på innleggene....

La oss heller glede oss over de ordene vi skriver rett....:-)

Skrevet

Jeg irriterer meg ikke, jeg morer meg. Dersom innlegget er en eneste stor suppe av sms-språk, dårlig grammatikk, manglende tegnsetting og Rakafiskarbua-dialekt, gidder jeg ikke lese det.

Skrevet

Huff....... Det e da ingen nrmale mennesker som skriver på dialekt... Samme som analfabetere!( Ja, det skrives faktisk slik , for dere som tror dere vet bedre!) Burde ikke vært lov å bruke noe annet enn bokmål syntes jeg! Blir irritert av all den møkka, og rare ord man leser her inne bare fordi man kommer fra en bukt i indre troms o.l

Uforståelig skvip spørr du meg, skriv på bokmål , eller hold kjeft!

Skrevet

Guroamina: Ingen normale mennesker som skriver på dialekt??? Huff!. Lurer på hvordan det er å bo i hus med deg når det ikke skal mer til for å vippe deg av pinnen. Syntes det er bedre å lese innlegg som har litt skrivefeil her og der, eller som skriver på dialekt, i stedet for å lese innlegg som det du skriver her.

Skrevet

En liten skrivefeil på deg forresten!.. Ordet "normale" skrives ikke nrmale.

Skrevet

Vi har da to skriftspråk her i landet, så det er jo like normalt og akseptert å skrive på nynorsk som bokmål.

Skrevet

Guroamina: Hørt om å feie for egen dør før man feier for andres?

Indre Troms har ingen bukt da det er innland og ingen kyst, derav ordet indre....

Å være analfabet betyr en person som ikke kan lese og skrive... selv ikke på dialekt...

og nei, det skrives ikke analfabetere, men analfabeter i flertall...

og spørr????

Hold på din egen munn før du ber andre holde på sin....:-D

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg er svært interessert i å vite hvorfor du, Guroamina, er så sikker på at det staves "analfabetere" ja. Ingen ordbøker jeg er i besittelse av er enig med deg nemlig. Kilde? (Kanskje jeg får lært noe nytt ;-) )

Skrevet

hvorfor ?? det svaret er enkelt!! FOR siden hær er det nok av hormon sprengte kvinnfolk som må rakk ned på andres skrivemåte for å få en bedre hværdag selv

Skrevet

hmmm... ille hormon som sprenger kvinnfolk...

Skrevet

Både korfor og kvifor kan brukes i nynorsk. (Sjekk ordboka:))

Skrevet

Ja, det er ikke greit når en hær av hormoner sprenger kvinnfolk for å rekke andres skrivemåte. Hva hværdag er vet jeg ikke, men kanskje min kunne trengt en forbedring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...