ChellBell - har født! Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Okay, det her bare høres ut som et dumt spørsmål, men jeg tror egentlig ikke det er det ;p Spørsmålet er om jeg kan ha på negglakk (farget) når jeg skal ta keisersnitt? De har ikke sagt noe om det på sykehuset, men det er kanskje ikke det mest vanlige problemstillingen de får...? Egentlig ville jeg tro at man ikke kan det fordi fargen på neglene UTEN negglakk forteller mye om oksygeninntaket ditt, spesielt under en operasjon. Så hvorfor bare ikke ha på negllakk så slipper jeg å tenke mer på det, sier du? Vel............... godt spørsmål Jeg er bare i en neglakk-periode og syns det er veldig kult med det. - Og så sitter jeg og lurer på altfor mange ting fordi jeg har litt fritidsproblemer..
temine Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Ikke neglelakk under operasjon nei, om du kommer inn med det fjerner de det før operasjonen. Du kan jo ha på nå og fjerne selv før du reiser inn da:) Du får nemlig en sat-probe på finger/tå, og den ser gjennom neglen for å måle O2 opptaket ditt, samt at den måler puls. Med neglelakk på blir saturasjonsmålingen feil. Om fritidsproblemene er veldig store er det jo bare å ha på og ta av mange ganger;)
ChellBell - har født! Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Lol, det er akkurat det jeg driver med! Sitter nå og tar av negllakk og skal legge på igjen Godt jeg ikke kjederøyker i hvertfall!!! Tusen takk for svar, Temine! Skjønner du har peiling på dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå