Gå til innhold

Stor krøll i magen... trenger litt oppmuntring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har vært her inne, og nå kommer nok et jeg trenger styrke ord fra dere innlegg fra meg...

på tirsdag skal vi inn på riksen med lilleskatten... for videre utredning, og forhåpentligvis bekreftelse på det vi tror er mest sansynlig: AT vi har en frisk liten venn! Men klarer ikke gjøre noe med den klumpen i magen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, fint å se deg her inne! Jeg skal krysse alt jeg har for dere på tirsdag og i dagene etter. Nå har jo den lille skatten deres vært frisk lenge, så jeg håper med dere at dere får de svarene dere ønsker dere.

Min erfaring er at sånne klumper ofte vokser når man ikke vet. Når tankene fylles av "Tenk hvis..." og det ene alternativet er verre enn det andre, så vokser klumpen seg stor og man må liksom takle ALLE mulighetene sånn på forhånd. Bare ved at svaret kommer og man bare har én mulighet man må forholde seg til, så letter noe av trykket. Dessuten er det nyttig for meg å virkelig tenke på det aller verste alternativet og kjenne etter hvordan jeg ville taklet det. Langt der inne erkjenner jeg som regel at dette ville jeg/vi taklet på et eller annet vis. Dere har jo på en måte stått i litt av krisen allerede og forholdt dere til en diagnose. Lille skatten deres taklet det med godt humør selv da hun hadde vondt og ubehag og dere beviste for hverandre og henne at dere klarte å være der for henne. Derfor tenker jeg at selv om jeg ønsker dere et svar uten kroniske smerter og ubehag, så tror jeg at dere klarer det selv om svaret blir noe annet enn dere ønsker dere.

Stor oppmuntringsklem. Går det bra med jobb og barnehage forresten?

Skrevet

Kjære, kjære selma07!

Skjønner godt at du har den klumpen i magen. Det tror jeg bare er et sunnhetstegn. Vi vil jo det beste for våre barn, og å bekymre seg litt, er jo da naturlig.

Men, dere får flott oppfølging på sykehuset, og en ekstra utredning vil nok helt sikkert bare bekrefte at lille vennen er frisk som en fisk.

Jeg sender masse gode tanker over til dere, og ønsker dere lykke lykke til på tirsdagen!

Klem fra

Skrevet

Takk:-) Trengte å høre dette!!

Det går kjempefint med barnehage:-) Var på foreldresamtale idag, og det var bare fryd og gammen:-) Sosial, blid, glad, kommunikativ, fin- og grovmotorisk utvikling over gjennomsnittet for hennes alder, trygg osv osv! og bedre enn det kan det vel ikke bli?! KJempe glad!! og veldig rart å være forelder som kommer til slik samtale. Gjennom min jobb har jeg jo hatt mange sånne samtaler, men aldri vært i mammarollen før... Jobben min er ok! Ikke drømmejobben, men et klokt valg nå!!! Hvordan går det med deg i jobben da? Klæm igjen:-)

Skrevet

Tusen takk!!!!! skal ta med meg dette på tirsdag:-) Klem igjen!

Skrevet

Håper det går bra for dere på tirsdag! Flinke lille vennen din....

Ikke rart at bekymringene melder seg, det er nok sånn det vil være når man må følge barna gjennom slike undersøkelser.

Skal tenke mye på dere og sender en varm klem!

Skrevet

Hei Selma07

Stor trøsteklæm er på tur din vei, må bare pakke den skikkelig før jeg poster den:o)

På barneavdelingene på Riksen er de kjempeflinke og har masse tålmodighet til spretne unger og engstelige foreldre. Hvis resultetet ikke blir som du ønsker så har dere diskutert alternativer og dere står sammen om lilleskatten og vil gjøre alt dere kan uansett hva som skjer. Enig med Maud at det værste er usikkerheten for den lar tankene spinne rundt og krisemaksimere.

Jeg skal tenke på dere på tirsdag og håper du vil dele nytt med oss når du får resultat av prøvene.

Lykke til og klæm fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...