Gå til innhold

Ennaa mer om vaksiner - hva m nordmenn i utlandet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i grunnen ingen veldig sterke meninger om dette temaet, men det er en ting jeg lurer paa... Naa for tiden er det jo veldig vanlig at vi flytter litt rundt paa oss i verden, enten for aa bo i andre land eller feriere ogsaa naar barna er smaa. Hva tenker dere som er mot aa vaksinere om dette? Ville dere reist til et utsatt land med uvaksinerte barn eller er foelgen at man maa holde seg hjemme?

Jeg har feks to relativt naere familimedlemmer som har hatt polio og det er virkelig en grusom sykdom. De er begge funksjonshemmede i dag. Jeg har vaksinert min soenn, men hva ville dere gjort?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo et av poengene da spør du meg. Mange her som tror at ungen skal sitte på fanget resten av livet, og da behøver man jo ikke vaksinere for noe som helst. Reiser man rundt i bortgjemte deler av verden er det både et annet sykdomsbilde og en annen bakterieflora enn her hjemme, og man risikerer å bli veldig syk eller bringe med seg smitte hjem. Man kan heller ikke som voksen studere i visse land, feks usa krever bevis for utført vaksine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...