Gå til innhold

fordømte telefonselgere!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei!!!!! telefonselgere som ringer til alle mulige tider (t.o.m søndager), frekke og ufordragelige, legger ikke på når jeg sier jeg ikke vil ha noe, ringer meg opp igjen når jeg har sagt jeg ikker er interrissert å bla bla!! Er det mulig?? er dette lov???? det er faktisk sjikanering!!!

er det brønnøysundsreg jeg registrerer meg mot slike selgere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er det. Kan være lurt å registrere alle nr du har : )

Skrevet

www.brreg.no Kan ta opptil tre måneder før det trer i kraft. Husk at når du sperrer så gjør du det på navn/fødselsnummer, ikke telefonnummer, så sørg for å sperre for både deg og evnt. sambo om dere begge står registrert på nummeret.

Skrevet

Hehe, jeg har sluttet å irritere meg over de. Har istedet laget en liten konkurranse for meg selv; jeg skal prøve å holde en samtale så lenge jeg bare kan før selgeren gir opp. Først gi de KJEMPEhåp, for så å irritere vettet av de;)

Min rekord er 55 min!! Slå den

hihi

Skrevet

Spør dei etter mann eller meg så roper jeg. Det er telefon til deg og legger ifra meg telefonen og der ligger den fint. ca 10 min.

Skrevet

Ja, brreg. Men det er mange som ringer allikevel. Men da kan man si at man er registrert, og be dem slette seg fra registeret sitt, og kanskje også spørre hvordan de har fått tak i dette telefonnummeret, så blir de litt spake:-)

Et annet tips er å gjøre som moren til en venninne av meg, hun begynner alltid med følgende setning:

"Neimen er du telefonselger du da gutten min? Kaster du bort livet ditt, du?"

Også følger hun opp med å spørre om han/hun ikke arbeider på provisjon, og hvor mye er det, så-og-så mange prosent ja, "og produktet koster hvor mye sa du? Ja du har jo rett i at det var billig, det er jo synd for deg det da!". Og så regner hun ut hvor mye vedkommende da tjener per produkt solgt, og hvor mye i grunnlønn, og anslagsvis hvor mye vedkommende må selge for å tjene sånn og sånn i timen, før hun konkluderer med at "Men det er jo altfor lite, du må ikke finne deg i det! Du skjønner, det er nok mye lurere om du begynner å kjøre drosje, for da tjener du sånn og sånn, og da får du driks i tillegg!"

Og så legger hun på.

:-)

Skrevet

Hahaha. disse siste tre innleggene her er jo bare geniale. Skulle ønske jeg kjente til slike ideer den gang jeg ble plaget.

Jeg har nå registrert meg i Brønnøysundregisteret, og det er helt knyst. Noen sier man må oppdatere seg i Brønøysundregisteret innimellom for å være sikker på at det virker - men egentlig er det bedriftene som er pliktige å sjekke opp mot dette registeret. Om de ringer nå sier jeg bare at jeg har reservert meg og legger på.

Digresiv saksopplysning:

Det er litt "morsomt" med Brønnøysund.

Alle mulige arkiver ligger der, Brønnøysundregisteret er jo helt enormt, alt registreres der. Ser for meg at dette er en bygd med nesten bare byrokrater og revisorer. Legg merke til: Fra tid til annen kommer det alltid en nyhetssak om en eller annen 18-åring som gikk amok med hagle på den lokale puben. Kan ikke være særlig rikt sted å vokse opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...