Gå til innhold

Får ikke opp produksjonen:-( gi opp?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke opp produksjonen.. Jeg har prøvd akupunktur 3 ganger, skal ha noen behandlinger til, jeg drikker amme-te + at jeg ammer så ofte som mulig.. han blir bare illsint om jeg legger han til når det er "tomt".... blir så frustrert..jeg vil virkelig fortsette å amme..Han er 3 1/2 månede.. Er alt håp ute? må jeg bare innse at jeg ikke greier å få den opp? tips noe?:-)

tusen takk på forhand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du får i deg nok næring og fremfor alt nok væske? De dagene jeg ikke drikker nok er gutten "konstant" sulten...

Skrevet

Jeg er vel ikke så flink til å få i meg mat..Dagene går i ett føler jeg, så glemmer det rett og slett..Har det veldig mye å si?? for da skal jeg virkelig ta meg sammen og spise og drikke MASSE:-)

Skrevet

Prøv i allefall. Jeg drikker endel saft fra lerum (eple og pære), den er veldig lettdrikkelig. Greier å svelge unna 7 dl på engang...

Skrevet

Blir du stressa av det? Og er du sliten om dagen? Det virker isåfall negativt på melkeproduksjonen. Jeg har god erfaring med følgende: Legg ALT annet til side en ukes tid både avtaler og husarbeid sånn at du ikke blir stressa over alt du ikke rekker. Vær hjemme å slapp av gå bare ut for å rusle en tur i butikken, sov og hvil når baby gjør det. Prøv å sette igang utdrivningsrefleksen ved å "rulle" brystvorten mellom tommel og pekefinger før du legger til, kan nemlig hende at han blir sint fordi melken ikke kommer fort nok. Ikke gi tillegg. Når du blir frustrert så husk at en time etter at du har amma er brystet allerede fylt opp med 40% og etter to timer med 75%. Så jo oftere du ammer jo mer melk får du.

Skrevet

Jeg har to barn og har slitt begge gangene.. Hos meg har jeg måtte gi mme i ca 2 mnd før jeg har hatt full produksjon.

Andre gangen slappet jeg nok mer av pga at jeg følte det kom til å gå for det gikk jo sist..

Men som de andre her sier så er det viktig å drikke mye, slappe av og ikke stresse. Min samboer har stillt mye opp for at jeg skulle få til dette. Gjordt husarbeid. Laget mat. Tatt seg av den eldste osv.

men fullamming trenger ikke å være et mål. som jeg sa til helsesøster uka før det løsnet hos meg var at jeg ammer det jeg har og så gir jeg tillegg etterpå. Noe hun var enig i. Gir du for mye mme så er det jo lett å minke mengden du har med mm, men hvis du ammer og ungen fortsatt er sulten så ikke legg han til en tom pupp. Gi han mat på flaske. og hvis ungen min sov lenge så pumpet jeg meg. Gjerne etter en time. Tok flere dager i uka der jeg pumpet ca hver time hvis jeg ikke ammet akuratt da.

Noen dager var jeg nok ikke like flink og noen ganger merket jeg at det straffet seg litt..

Du må selv føle hva du orker oppi dette her. For noen ganger er det virkelig slitsomt å komme igang. Ammehjelpen kan også være en god støtte om du trenger råd.

Skrevet

å spise er veldig viktig ja. Prøv å husk minst 4 måltider pr dag. Sett varsling på mobilen om du glemmer lett ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...