Gå til innhold

Min fødseleshistorie......som 4.gangsfødende.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var veldig spent på denne fødselen, siden de to siste har vert unnagjort på under to timer. Var forberedt på at denne kom til å være like rask. Så feil kan man ta:-)

Mens termin var 28.09....ul termin 03.10. Natt til 20. september våknet jeg av det jeg trodde var kynnere. Hadde hatt endel av disse de siste nettene. Aldri opplevd vonde kynnere med de tre første.

Vart litt irritert, og bestemte meg for å stå opp. Var på toalettet å sjekket, og ingen slimpropp eller tegningsblødning. Altså; ingen fødsel.

Gikk ned å slo på musikk, og bestemte meg for å stryke klær. Tok tiden på "kynnerne" som kom. Var 4 minutter mellom, deretter 6....8...10 og 12 minutter.

Tok oppvasken, og var etterhvert ganske irritert siden "kynnerene" ikke kunne gi seg. Ville bare sove!

Ringte føden for å høre om fødselen kunne være i gang, men de trodde ikke det. Så derfor satte jeg meg i godstolen og så på sonen:-) Hadde flere "tak" som varte i to minutter. Men, de var ikke vonde.

07.30 ringte jeg jm. Hun ville sjekke meg, så jeg vekte sambo og han skaffet barnevakt. Angret litt, for det var jo bare "kynnere".

Alt dabbet av etter det. Kjente noen murringer, men de varte bare 15-20 sekunder.

Overraskelsen var stor da jm sjekket meg litt senere og jeg hadde 8 cm åpning. Skjønte ingenting. Hun ringte ambulansen, imens stod jeg og snakket og lo mens riene kom.

Litt over 09.00 kom vi til sykehuset. Babyen hadde fint så gikk litt rundt. Hadde skikkelige ilinger nedover lårene da riene kom.

Jm bestemte seg for å ta vannet da jeg hadde 9 cm. Da forsvant heldigvis iligene. Riene var fortsatt ikke spesielt vonde. Sambo klappet meg faktisk på kinnet engang for han trodde jeg sov:-)

Pressriene kom ganske rask, men annenhvergang. En pressrie og så en vanlig. Synes det var ganske merkelig...

Brukte bare pressrier på å få henne ut. En liten prinsesse som skal hete Emma. Følte som jeg revnet fra a til å, men det gikk helt fint. Ikke et eneste sting å sy. Hun var ikke så stor jenta vår: 2900g og 47 cm. 33 cm. rundt hodet.

Så da takker jeg for meg her inne. Litt vemodig å tenke på at jeg aldri skal oppleve å gravid igjen, men er veldig glad for de 4 velskapte barna mine:-)

Lykke til alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse da! er rimelig spent på fødselen selv denne gang. første tok 37 timer mens andre tok 4 timer sååååå...hva skjer denne gang liksom:-)

har du bare jenter el?

Skrevet

Gratulerer så masse med Emma!!

Og gratulerer med en kjempeflott fødsel....

Er 3 gangs selv og har store ønsker om en slik fødsel som du nettopp har hatt...

Skrevet

Gratulerer så masse med Emma!

Veldig fin fødsels historie... det var jo nettop slik det skulle vært for alle?! Høres helt perfekt ut.

Jeg gleder meg sånn og er veldig spent på hvordan det vil arte seg denne gangen :)

Har 5, 6 dager igjen til termin så det nærmer seg fort!

Skrevet

Gratulerer så mye med lille Emma og en kjempe fin fødsel!

Håper min blir like fin, har bare 4 dager igjen til termin!

Skrevet

Har tre jenter og en gutt:-) Sambo er veldig glad for at han ikke er eneste hane i hurven... Så nå har han funnet ut at vi må ha et badd til, hehe!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Emma og vel overstått fødsel!!!!! Selv har jeg 73 dager igjen til termin.. Håper på en noenlunde lik fødsel som din;-)

Skrevet

ÅÅhh,. gratulere så masse med lille Emma!!! :)))))

Synes fødselen din virket som en "drøm" jeg da.. med dine PLUTSELIGE 8 cm åpning!! hehe ;)

Og ganske så kjapp var jo fødselen også da... hehe

Min første fødsel var rett i underkant av 7 timer, så er spent på denne gangen ja... hehe :)

Dere får kooooose dere masse nå da, og så er d jo lov å kom inn å titte her inne selv om en ikke er gravid vet du ;)

Lykke til i framtiden!!!:)

Skrevet

For en fin fødsel det høres ut som om du hadde! Gratulerer så mye

Skrevet

Gratulerer så mye med vesle Emma og vel overstått fødsel:-)

Skrevet

Gratulerer så mye!!!

Venter selv nr 4 om en drøy måned. Er spent på fødselen. Den forrige tok 2 timer fra første tegn til han var ute. Håper på det samme denne gangen, men jeg ser at det trenger ikke å gjøre det:).

Kos dere!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...