Gå til innhold

Hvordan vekke en hardt sovende baby 4 dager gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle ha gitt han litt mat...

har skiftet bleie på han, men han våknet ikke av det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La han sove til han våkner selv... ?

Gjest Palodze + snulla & ia
Skrevet

Gratulerer med baby!:-)

Men kan det hende at han tar i seg mat selv om han sover? Hvis du kiler ham under foten f.eks. På barsel fikk jeg tips om å kle litt av ungen for å se om hun våkna.

Skrevet

prøv med en liten klut med litt kaldt vann på (ikke iskaldt da...) dette hjalp på tantebarnet mitt som bare ville sove, men som SKULLE ha mat hver tredje time fordi han var prematur.

Skrevet

Er det noen grunn til at du må gi mat?

Skrevet

Gutten min var en liten syvsover, vekte han forsiktig ved å massere fotsålene hans, det gjorde de også på barsel, barnepleierene :-)

Skrevet

Jeg tenker at du bare skal la han sove, men du har kanskje en grunn for at du bør vekke han for mat nå? Lillegutt sov nesten natta igjennom fra han var en uke gammel. Jeg gadd ikke vekke han for å gi han mat da for å si det sånn. ;)

Skrevet

Bare la han sove :o)

Ellers så kan du kanskje bare legge han til puppen og kile han litt i munnviken så kanskje han begynner å die selv om han halvsover

Skrevet

trenger ikke vekke han, bare ta han opp og kil han inni hånda eller masser han på kinnet, så han gaper over puppen og begynner å suge.

hadde en slik i hele 3 uker selv, han sov gjennom mat, bleie og alt mulig bråk fra storebror.

Skrevet

ok. største grunnen er at jeg har sinnsykt vondt i puppene, masse melk, harde klumper i brystet. redd for å få brystbetennelse igjen, var så dårlig sist.

men jeg har håndpumpet ut endel da.....

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Har både lest og hørt at man aldri skal vekke sovende barn. Er han sulten nok og plages nok med våt bleie skal du se han våkner :-)

Gjest hovedinnlegger
Skrevet

Da pumper du istedet for å vekke babyen. Gled deg over at du har et godt sovende barn :-)

Skrevet

ok. da skal jeg pumpe som en helt og la han sove :o)

takk for svar!

Skrevet

Hvis det er dag 4 så har vel melka akkurat kommet for fullt. Da er det jo sprengt og klumpete til tusen, men jeg tror ikke du får betennelse på en to tre. På dag 4 satt jeg med melkeoppsamlere for å lette trykket litt og det bare rant ut (husker ikke hvor mye). Prøv å sitt med puppene til lufting så renner nok den verste sprengen ut.

Skrevet

ja kom for fullt på dag 3. visste ikke at det skal være vondt og ømt og klumpete da.... men det var godt å høre :o)

brystbetennelse etter 1,5 uke sist, var lagt inn med høy feber, høy crp osv.

men da skal jeg slappe av litt.

Skrevet

Mini bare sov og sov i begynnelsen og spiste ikke i søvne/halvsøvne som noen foreslår her, så vi måtte vekke hvis han skulle få i seg mat. Vi kledde av han til bare bleia, maserte i hender og føtter, strøyk i nakken og på det mest ekstreme holdt vi en litt kjølig klut i nakken på han. De få gangene han våknet og ville ha melk, sovnet han før han hadde spist nok, så da var det samme runden.

Skrevet

Jeg har i hvert fall hatt det sånn med begge mine. Klumpene tenker jeg på som små melke depoer. Når han har tømt skikkelig (dette opplevde jeg ikke første gang) så kjenner jeg så og si ingen klumper. Sort sett er det bare til kvelden det blir helt tomt. På dagen så er det akkurat som om det er en del av melka som ikke kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...