Gå til innhold

Angående bufetat..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei..

Er det noen som har søknaden inne hos bufetat nå? Vi holder til i region vest. Fikk et brev av di der det sto at saken skulle ta 1-3mnd å behandle. Da den 3 mnd va gått ut måtte di ha noen tilleggsinformasjon om meg,snakket da med saksbehandleren vår og han sa at saka va under behandling da,og at det ikke skulle ta så lang tid før vi fikk svar. Men nå er det gått 1,5 mnd siden og ingen svar er komt.

Er det ufordragelig å ringe å spør om hvor lang tid det er igjen?

Det sto også i det brevet vi fikk at om saka tok lenger enn 3 mnd skulle vi få brev fra forvaltningsrådet,men det har vi heller ikke fått..

Er så spent på om vi blir godkjente,er nervepinnende å gå sån å vente =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Vi skulle hatt en søknad inne til Bufetat nå, men måtte avbryte da jeg ble gravid. Det gikk galt i uke 14, så vi vil starte opp igjen til sommeren.

 

Over til spørsmålet ditt. Det er ikke ufordragelig å ringe. Heller lurt når det går over tiden de har forespeilt dere. Vi hører også til i region Vest, og ringte dem da vi ventet på godkjenning ved sist adopsjon. Da var de veldig greie å snakke med. Kan jo hende at papirene bare ligger klare på en pult, og de ikke har fått sendt dem enda. På ønskebarn.no ser jeg at flere har skrevet om papirer som er klare som ikke er sendt pga litt rot... Og som kommer etter en tlf.

 

Skjønner at du er spent. Er et stort skritt videre om en blir godkjent. Da kommer det et barn helt sikkert. Selv om alt tar tid, så er det glemt når dere har fått det hjem til dere.

 

Lykke til videre i adopsjonsprosessen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...