Gå til innhold

Her er mitt ønskebrev til føden!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite ønskebrev i forhold til hvordan jeg ønsker og føde om alt går sånn ca etter planen;)

Dette er 3. mann og jeg sitter inne med 2 flotte fødselsopplevelser fra før av.

- Om alt ligger til rette ønsker jeg meg en mest mulig rolig fødsel. Vil ha færrest mulig inne på rommet.

Har ikke hatt behov for noe smertestillende utover vann med de to andre så vil gjerne føde på en såkalt

"naturlig" fødsetue. Tar no med en cd om det finnes cd spiller å låne?

- Lystgass ønsker jeg ikke samme hva, prøvde det sist og følte jeg mistet helt kontrollen

over meg selv og klarte ikke tenke klart (så klart man kan tenke midt i en fødsel da)

- Har et høyt ønske om å føde i vann. Jeg har brukt badekar med svært god effekt som smertelindring,

men ikke født i vann før. Har tidligere erfaring med at riene har dabbet av litt i det deilige vannet, så en kombinasjon

med badekar og prekestol er nok ikke så dumt.

- Om jeg ikke får føde i vann av en eller annen grunn vil jeg helst prøve litt forskjellige fødestillinger under pressriene

om det drøyer over tid. Mine to første har kommet etter ca 15min med pressrier så er ikke sikkert det er nødvendig.

Vil helst ikke ligge passiv.

- Om denne fødselen drøyer mer og blir mer slitsom enn med de to første tar jeg imot tilbud om overflytting og

epidural om jordmor/lege synes dette er det beste for meg. Men i utgangspunktet prøver jeg helst uten.

- Ellers tar jeg med glede imot tips og andre råd underveis såklart.

Hva synes dere, kan jeg skrive det sånn? har ikke skrevet det med de to andre for har ikke hatt så sterke ønsker som denne gang rett og slett. Er det for langt? burde jeg ha med noe mer, eller skrevet det på en annen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var jo veldig bra!! Jeg har tenkt at jeg ikke behøver å skrive noe brev til føden fordi jeg ikke gruer meg noe spesielt (hehe, er førstegangs og vet jo ikke helt hva jeg evt skal grue meg til....), men at du skriver opp ønsker om smertestillende og sånn var jo en kjempegod ide!

Hehe, kanskje jeg kopierer litt av brevet ditt;)

Skrevet

Ja det er helt greit det vet du:)

Men da satser jeg på å skrive det sånn. har sett noen som har skrevet det enda mer i stikkordform, men følte ikke jeg fikk frem det jeg ville da...

Skrevet

Synes det så veldig bra ut, klart og tydelig. Passe mye stikkordsform. Får håpe du får gått så lenge at du får lov til det da! (c:

Skrevet

Ja, håpet går opp og ned med formen:) Men det å tenke på en fin fødsel gjør at det er lettere å holde ut når man knapt klarer å gå, sitte ligge eller gjøre noe som helst:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...