Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 I følge Knut-Jørgen Ødegård. Det skremmer meg! Hater at jeg får med meg slike ting...
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 neei?? pokker, hvorfor så jeg detta da??
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Hvor stor er sannsynligheten ? Og sa han noe om konsekvensene ? Det høres iallefall skremmende ut. Jeg vil leve!!!
Bie&babylove:-) Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 NEI NEI!!! Detta er IKKE tilfellet.... Knut Jørgen må man ikke høre på! Han burde ikke fått lov til å uttale seg om noe som helst!!!! hehe... mannen er jo overentustiastisk!!!! Saken er den.... i 2029 vil en stor astroide passere jorden farlig nærme. HVIS, og da mener jeg HVIS den blir påvirket av jordas tyngdekraft spekuleres det i om den KAN få en ny bane som KANSKJE kan treffe jorda i 2039! Altså ti år senere.... Det er sånn ca 0,3% sjanse for at astroiden vil bli påvirket av tyngdekraften da den passerer i 2029 og HVIS det skjer det det ca 3 % sjanse for at den kan treffe oss i 2039!!! Og HVIS det værste av de værste skulle komme til å skje er nå forskere i full gang med å utvikle muligheter for å forandre banen til denne astoriden slik at den IKKE treffer jorda hvis det skulle skje som er LITE sansynlig, Håper dette beroliger litt....
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Ble bitte litte grann beroliget av å lese det, men det bekymrer meg allikevel...
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Wow, du har oversikten, ser jeg :-D Ja, takker og bukker, nå kan jeg slappe av, hihi:-)
Potetstappe Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg må bare si det Minime82, du sier selv at du hater at du får med deg slike ting, så hvorfor legge det ut med den overskriften? JEg hater nemlig også å få med meg slike ting, men fikk det jo rett i trynet nå...
Bie&babylove:-) Skrevet 2. oktober 2008 #9 Skrevet 2. oktober 2008 Hehe... JESS! jeg har oversikten!! Jeg ble også livredd da jeg leste om dette for tja, 1 år siden eller no??! Er egentlig gammelt nytt denne astroiden aphofis som den heter! Alle vet jo at atroider kan treffe jorden når som helst og evt odelegge den helt. Det er antakeligvis slik vi mennesker har oppstått. Så konklusjonen er egentlig at ting er uforandret. Ja, det KAN komme atstroider, eneste er at vi har mulighet til å vite det på forhånd OG at Knut Jørgen kan informere alle om at døden kan nærme seg. Han burde i mine øyne ikke fått lov til å skrive om slikt for han syns faktisk det er GØY!!!!!! IKKE ALLE syns det er like artig hvis jorda skulle gå under. Vedder en hundrings på at Knut Jørgen er den som kommer til å stå der astoiden treffer fordi det er spennender og GØY!!!
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 Unnskyld, lillemaven og Adriana *070707*. Tenkte ikke så langt...
Bie&babylove:-) Skrevet 2. oktober 2008 #12 Skrevet 2. oktober 2008 Sant nok, er bare litt ubehagelig å vite akuratt når og hvordan...
Leirha Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 Ble jo litt beroliget, MEN hvordan i all verden kan vi forandre banen til en asteroide? sSorry, froskerne selvfølgelig, ikke vi. Men uansett, høres fortsatt ut som en noe dårlig si-fi film.
Bie&babylove:-) Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 Hentet fra dagbladet: Det finnes mange forslag til teknologiske forsvarsløsninger. ESA foreslår å bruke satellitter og raketter for å dytte asteroider ut av kollisjonskurs. ESAs Don Quijote-program vil teste effekten av å sende romfartøy mot asteroiden. De planlegger å sende to fartøy, Sancho og Hidalgo, mot Apofis. Den første vil ble slengt inn i asteroiden, den andre er sendt for å registrere endringer i asteroidens kurs. Altså, de skal forsøke å endre kursen til asteroiden.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #16 Skrevet 2. oktober 2008 Hmm, enig med meg før jeg har skrevet noe? ;-) Jeg tar sånne ting med en klype salt. Det er vel uansett snakk om å sprenge bort eventuelle meteoritter før de når jorden?
Bie&babylove:-) Skrevet 2. oktober 2008 #19 Skrevet 2. oktober 2008 Jo, man har snakket om å sprenge vekk, men dessverre skaper nok det minst like store problemer. For da spres asterioden utover et mye større område. Skadene blir like omfattende. Så dessverre er ikke det noen god løsning i følge forskere.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 2. oktober 2008 #20 Skrevet 2. oktober 2008 Det er jo bare tull.. Alle vet jo at jorda går under i 2012!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå