Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med akupunktur og bli gravid?

Har begynt å ta akupunktur, først og fremst for å bli kvitt spotting som plutselig har begynt å komme ca 1 uke før mens de siste mnd. Hun setter også nåler som skal "hjelpe" til å bli gravid. Noen som har lykkes med å bli gravid etter akupunktur? Og hvor lenge gikk dere og fikk nåler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid etter 2 behandlinger med akupunktur i mars. Hadde da prøvd i 9 mnd. Desverre endte det i MA etter 9 uker.

Nå har jeg begynt igjen. Først og fremst for å få orden på syklusen. Den har blitt helt tullete etter MA'en og jeg har mistet eggløsningen. Har hatt 2 behandlinger så langt, og er på dag 15 i syklusen, så jeg burde ha el snart, men ingen tegn til den enda. Skal ta blodprøver denne syklusen for å se om jeg har el, så hvis ikke el dukker opp får jeg pergo neste pp.

Men jeg har virkelig tro på at det har noe for seg. Kjenner at det "skjer ting" i livmoren når hun setter nåler på magen min. Merkelig greier:-)

Har du prøvd lenge?

Skrevet

Jeg har skikkelig trua på at det funker, så jeg krysser fingrene :)

Har bare vært der 2 ganger enda, men skal hver uke i hvertfall 1 syklus.

Hun sier jo at det er veldig mange som blir gravide med akupunktur, så da håper jeg det kan skje meg også :D

Er i vår 5 pp nå og hadde jo vært fint om noe hadde skjedd snart :) selvom 5 mdn er jo egentlig ikke veldig lenge da. Men skal si disse mnd har gått sakte, føler vel egentlig vi har prøvd i all evighet nå :D

Skrevet

hva slags blodprøver tok du får å finne ut om du har el? hormonprøver..?

Skrevet

Hormonprøver ja. Tester for progesteron, som skal stige dersom du har hatt eggløsning. Siden jeg har så lange, uregelmessige sykluser nå, må jeg teste mange dager. Skal ta blodprøver på dag 19, 21, 23, 25, 27 og 29 denne syklusen. Puh, det blir mange turer på legekontoret;-)

Skrevet

Hej

Hur har din syklus tullet etter MA? Jag hade en MA med utskrapning 2 august og har inte haft mens sedan dess, alltså på 8 uker og 5 dager. E så rädd för att det nu blivit nått fel på min syklus (som innan va väldigt regelbunden).

Hoppas akupunkturen hjälper, håll mej uppdaterad på om du har el osv!

Ha en fantastisk dag

Skrevet

Hei dere!

Jeg er veldig interessert i å prøve akupunktur! Har fått høre av flere andre at det har funket utrolig bra! Jeg vil både få orden på syklusen min etter exu (gravid utenfor livmoren) og selvfølgelig håper jeg jo på å bli gravid også....

Noen av dere som går i Oslo? som har akutpunktører dere kan anbefale?

Skrevet

Og PS - hva er dette med hormon-prøver? og sånn pergo, hva er det? noen som vet?

Sorry! litt forvirret - prøver å orientere meg litt. Har forstått at disse tingene jo IKKE går av seg selv.....

Skrevet

Går til familie klinikken på majorstua. Synes det virker som dem er veldig flinke. Nå har jeg jo aldri tatt akupunkur før da, men hvertfall et veldig godt inntrykk etter de to gangene jeg har vært der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...