Gå til innhold

Bikkja mi har tøøørna totalt=p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sitter og glaner på meg HELE dagene, time etter time...skulle tro hun aldri hadde sett meg før.. hun dilter etter meg oooover alt, som om hun har bestemt seg for å være skyggen min.

Hun har blitt sjikkelig valpete i oppførselen, og skal virkelig vise seg når vi er ute i gata og leker med andre hunder i nabolaget.

Og i går kveld da vi la oss, kom hun tassende inn på soverommet, og hoppa opp i senge som hun skull passe på meg..

Dette er en hund som bestandig pleier å ligge på sin faste plass, og aldri beveger seg innfor dørkarmen på soverommet til vannlig.. så hun merker vel at d er ett eller aent på gang.........skjønner ikke hvorfor hun skulle være så rar ellers=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, kanskje hun har en eller annen sans som sier at fødselen straks er igang;)

tror du hun kommer til å bli sjalu når den lille jenta deres kommer?

Vi har bare en hamster, så tror ikke jeg får samme reaksjon derfra:oP

Skrevet

Et eller aent må det være... hun sitter nemlig som hun passer på meg hele tiden, eller ser på meg som jeg er Gud eller noe sånn...=p blir nesten litt skremt av henne.........

Jeg kan nok risikere at hun blir sjalu ja..hun er sjalu fra før lsm.. Men d går nok bra, så lenge vi gjør dette med babyen til noe positivt, og ikke skyver henne unna men lar henne snuse og hilse på, og jgerne"passe på" når babyen ligger i kurven/vognen...så tror jeg d vil gå fint da=) Bikkja er enormt snill og god med et godt lynne og jeg håper hun føler seg som en like stor del av familien selv når d kommer en baby i hus=)

Hehe, Hamster med vaktbikkje-innstiknkt;) hadde jo vært litt av en sak=)

Skrevet

Hva slags hund har du?

Hunden min har vært mammadalt i flere uker nå. Passer på meg!

Natten før vannet gikk sist var hun utrolig rar det var akkurt som om hun skulle hente mine foreldre for at vi ikke skulle være alene, jeg og hunden.

Da vannet gikk og hele familien gikk litt rundt seg selv for å komme oss av gårde til sykehuset. så lå hun stille i sofaen og ventet helt til vi skulle dra. Noe hun aldri gjør ellers når vi skal reise hjem (var på hytta, jeg, mamma, pappa og voffsen) dilter jo ellers sånn i bena våre for at vi ikke skal glemme å få henne med oss hjem

Tror de merker ting altså

Skrevet

Hun er en morsom blanindg av border collie og beagle=)

Ser mest border collie i henne da, bare at hun er ganske liten... snart 4 år, og ser fremdeles ut som en hvalp=)

Skrevet

hehe.. aritg å høre. jeg trur hun kan legge merketil hva som skjer og siden hun er tispe legger hun nok spesielt merke til at det skal komme en liten valp i huset.

har han hund og han er super glad for og se meg fortiden. hopper rundt i ring og er veldig ivrig. jeg har tremin om 2 dager og nå konstante mensen smerter, men de er ikke vonde. han legger nok merke til t noe er på gang.

Skrevet

har hatt en del murringer både i korsrygg og m,age i natt, våknet av noen ganske sterke noen, men som har gått over i svakere "baner" nå da..har litt vondt i hodet, fryser, og øynene er litt sånn "hovne" så d kan jo hende at d bygger seg opp, eller så får jeg influensa !!

=P

men iom at bikkja er så "rar" og passer på meg, så må d vel være noe aent..hun har nemlig ikke passet på meg når jeg har hatt influensa lsm:P

håååper jo d er d som skjer nå snart da=)

termin om 7 dager=D

Skrevet

Haha! Morsomt å høre fra andre med hund om merkelig oppførsel! Jeg kan ikke lenger gå tur med mine to, for de tørner helt hvis vi treffer på andre hunder. De har alltid vært ivrige på å hilse på andre hunder, men nå blir de helt gale: bare trekker, bjeffer og nærmest skriker! De er ikke så ille når samboeren min går tur med dem! Og den ene hunden min har blitt kjempekosete ( var ikke så kosete før) og gnir hodet inntil magen min! Syns det er veldig koselig, men gleder meg til å kunne gå tur med de igjen uten at de oppfører seg som barbarer!!

Skrevet

Jeg er sikkert på at hunden vår skjønner noe. Han får ligge i senga da(heldigvis var det mannen min som først hadde han opp i senga ;), og like etter innsetting (prøverør), så fikk han det for seg at han skulle ligge under dyna mi, krøllet seg sammen foran magen. Det hadde han aldri gjort før! Da spiren satt, så fortsatte han med det. Selvsagt i korte perioder, blir jo varmt under dyna der :) Når magen nå er blitt større, ligger han noen ganger oppå dynen, men hodet sitt på magen min. (Det er forresten en meduim terrier). Og passer på meg, kan du si. Går jeg på badet, kommer han etter, og legger seg utenfor døra, eller i buret sitt like ved. Og titter på meg titt og ofte, som du også skriver om :) Han er så rart, når jeg blir litt hormonell, og det triller noen tårer, så kommer han, og trøster. Han er slett ikke noe "fangbarn", så ligger ikke i fanget nei. Men har blitt mer kosete i det siste.

Så, igjen, jeg er sikker på at han skjønner noe. Spent på sjalusi, men tror det skal gå bra :)

Skrevet

hehehe, så morsomt å lese :P

Nesten som å lese om den yngste hunden vår! Gøy at det ikke bare er våre hunder som har "tatt helt av" ;) hehe. Hun eldste hunden vår er liksom blitt litt moderlig av seg og småkjefter på hun yngste hvis hun er rampete eller følger etter meg for mye osv.

Tror det er noe med disse hundene ja, tror de merker og vet at ting er i gjære! De har jo uten tvil en ekstra sans :D

Skrevet

De er så utrolig gode :)

Gikk veldig bra sist mhp sjalusi her i huset i alle fall, Hun meldte seg helt klart på når det kom noen, men heldigvis er hele familien hundemennesker så alle har vist henne mye oppmerksomhet og hun er jo så glad i sønnen vår nå.

Skrevet

Vi har flere hunder i familien, men bare en tispe... og hun var helt tussete forrige gang jeg var gravid. Ville bare være med meg. Denne gangen har jeg ikke passet henne noe særlig eller sett så mye til henne... og hun har selv hatt valper faktisk så jeg vet ikke helt hvordan hun reagerer nå :-) Men det var veldig koselig sist!

:-)

Skrevet

Hei!

sist svangerskap ble hunden min mer og mer passe på etter hvert som terminen nærmet seg. På slutten lå han oppå beina mine.

Og denne gangen har han holdt på på samme måte, så de føler nok mere enn vi tror.

Han er kjempe snill mot lille amalie og sover utenfor rommet hennes, når hun gråter er han førstemann inn til sengen hennes. Hun er nå 13 mnd og de koser masse i løpet av dagen. Han legger seg inntil henne og motsatt, ofte finner jeg de sammen der hun leker og han ser på.

så hunden din forstår hva som holder på å skje og nærmer seg. Det er en del av instinkte deres å beskytte deg ekstra når du er gravid på slutten.

Skrevet

jeg synes det er kjempekoselig å ha en hund som bryr seg så mye=)

Men er litt "skremt" over hvor mye de skjønner og føler på seg altså..er helt utrolig!

Skrevet

da jeg skulle ha jenta mi så visste katten min at det var igang før meg...hunvar rastløs og kosesyk,ville ikke ut og skulle bare sitte med meg hele tiden...tror at de senser det...

Slik som katta vår igår, helt spesi og rar, fordi det idag kom tordenvær...dyr med pels blir litt statiske når torden og lyn er nær...

Skrevet

Vi har en cavalier king charles spaniel og han er veeeldig opptatt av magen.. Før jeg ble gravid skulle han alltid ligge i armkroken, men nå skal han ligge med hode oppå magen. I natt sovnet han oppå lårene mine med hode på magen :) Og våkner ofte med at han sleiker litt på magen. hehe. så at de skjønner noe er det ikke tvil om :)

Skrevet

Jeg kjenner godt til det du skriver om. Min labrador på to år har pluttselig blitt vakthund. Han knurrer når vi møter folk i mørket, bjeffer på lyder utenfra og er mye mer varsom på fremmede enn han har vært før.

Jeg håper virkelig det skal gi seg når babyen kommer. Noen som har noen tips om hvordan man bør takle hunden i slike situasjoner?

Skrevet

Til alle som har hund. Det kan vere lurt å la hunden få snuse på den første tissebleia til babyen før de er heime frå sjukehuset. For da har allereie hunden blitt kjent med den nye.

Eg har sjølv opplevd at hunder som eg har kjent/kjenner har vert oppmerksam på magen min. Hugser det frå sist svangerskap. Den eine hunden til bror min var slik. Snuste ofte på magen.

Skrevet

Vi har en shih tzu som er blitt en skikkelig mammadalt. Henger i rompa på meg uansett hva jeg skal. Og skal passe på hele tiden.

Den har aldri gått i trappa ned til kjelleren, men skulle nå prøve seg her om dagen. Det hele endte med at han rulla ned. Ble jo litt forskrekka og skulle trøste han og se om alt var iorden. Det gikk jo bra, men tror du bikkja lærte. Neida.......så nå har vi måtte sette opp trappegrind ned til kjelleren. Så nå står han og piper som besatt når jeg går ned.

Koselig at han passer på, men må jo se meg nøya om hver gang jeg tar et skritt. Han er bare 4 kg stor og verdensmester i å enten ligge rett bak beina dine eller oppå beina. Har ikke lyst å tråkke på han heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...