Gå til innhold

har dere strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når kom de? og hvor er de? hvordan ser de ut etter fødsel?

jeg fikk ingen da jeg gikk gravid med førstejenta mi. men jeg fikk noen dager etter fødsel.. litt på puppene og litt på låra.. men de synes egentlig ikke nå lengre..

det står alle veier at "alle" får strekkmerker, men når jeg ser gravide mager og sånn, så er det nesten ingen som har.. kanskje de har andre plasser enn på magen da.... eller så er de kjempeheldige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også fått høre at "alle" får, men hittil har jeg sluppet unna (er 36+5 nå)

jeg kjenner faktisk flere som ikke har fått strekkmerker enn jeg kjenner som har fått.

du får vel bare krysse fingrene og håpe du er like heldig denne gangen! :)

Skrevet

jeg har inntrykk at mange ikke får strekkemerker.men det er vel gjerne de som legger på seg mye eller får store mager som får det.det er jo når huden strekker seg. men kjenner flere som fikk strekkmerker etter fødselen når huden ble slapp igjen.

jeg slapp unna sist og håper jeg gjør det igjen. er snart 24 uker nå.har ikke store magen ennå. det hadde jeg ikke sist heller,men da var jeg bekymra. men uten grunn for det kom en stor unge ut. derfor synes jeg det helt greit med liten mage.

Skrevet

Jeg har ingen strekkmerker (uke 29), og fikk ikke sist heller. Magen min er temmelig stor, ligger over den røde streken på sf-skjemaet ihvertfall ;)

Sist la jeg på meg 20kg, ikke et merke da heller. Det har mye mer med gener og hudtype å gjøre enn med hvor stor man er :)

Skrevet

jeg har fått mange på rompa:( snufs snufs... men er kanskje ikke så rart når jeg har lagt på meg så mye... veide 57 før jeg ble gravid nå 75... jeg skjønner ikke hvordan jeg har klart d.. tror kiloene har limt seg fast... :( er 36+1 idag..

Skrevet

Jg fikk en del sterkkmerker når jg fikk m min første.... området rundt navlen ble vel merka:( Ikke rart da, for jg hadde stooor mage som stod rett ut:) De kom ikke før enn siste mnd...

Rett etter fødselen såg d helt forjævlig ut... røde striper. Men etterhvert ble de lyse og en kunne nesten ikke se dem. Jg går i bikini og skjemst ikke av de. Tyder bare på at en er mor;)

Er veldig spent denne gangen... huden ble jo veldig utvida sist, så håper og krysser fingrene for at jg slipper litt unna de denne gangen:/

Men, visst jg ikke føler meg vel med kroppen min etter jg er ferdig med de barna vi skal ha... så kvir ikke jg meg for og "pynte" litt på meg selv;)

Er lang, og har ikke så mye kroppsfett tilovers egentlig, så visst magen ser ut som ett verdenskart og d henger løs hud mye over magen... ja, jg vurderer d hvertfall.

Hva synes dere om sånt??

Skrevet

har tenkt samme tanken selv... men jeg har d bare på rompa, men d ser helt forferdelig ut... millioner av lilla strekkmerker... :( har aldri hatt et strekkmerke tidligere... jeg håper for guds skyld at di blir lysere etterhvert... men ja jeg vil fikse på det når jeg er ferdig med å få unger....

Skrevet

Hvor går dere for å få fikset strekkmerkene og øverflødig hud da? Noen som kan anbefale en klinikk? Hva koster en slik behandling, hva gjøres og hvor bra blir resultatet.

Skrevet

Vet ikke om oen spesielle klinikker egentlig som gjør d... Nobel klinikken kanskje?

Visst du skal fjerne overflødig hud, skjærer de d vel bort tror jg, og da vil jo strekkmerkene bli med der. Har en tante som gjorde det, og hun ble så fin etterpå:)

Hvor mye d koster tørr jg ikke si... men du må sikkert ut m alt mellom 10-30000,- kanskje, kommer an på hva du skal gjøre. Men jg synes d ærlig er verdt d jg da!

Skrevet

L1991, hvor gjorde tanta di det?

Skrevet

jeg har bare ett eneste lite strekkmerke på magen, og det kom nylig. lårene og rumpa ser ut som et orienteringsløpskart med alle strekene...til og med ned til leggene nå. de har komme snikende gjennom svangerskapet. hadde noen få på lårene fra før av. ikke så fint nei :( blir vel aldri å trekke i bikini igjen....er 37+1

Skrevet

ja, en hel haug som jeg fikk med førstemann.. kødder ikke; jeg våkna seriøst opp en morra og det var mange.. enda jeg hadde smurt med med oljer, kremer og det som var..

men ble lyse etterhvert og har egentlig ikke vært sånn veldig plaga av de.. hadde ikke veldig stor mage heller..

Skrevet

Jeg er 29+3 idag og har ingen ting.

Bruker bodyscrub fra bodyshop hver gang jeg dusjer, og smører meg godt med cocoa bodybutter etterpå! :)

Skrevet

Fikk ingen og da sa jordmora at jeg ikke kom til å få med neste heller. Smurte mye med oljer og kremer, om det hjalp er usikkert, for det har vel mer med hud og gener å gjøre.

Skrevet

Har ikke fått noen enda fått noen p.g.a. graviditeten, men regner med at de kommer. Fikk nemlig MANGE i pubertet og i tenårene. Puppene og mine "love-handels" er fulle av dem (blitt lyse med tiden da... heldigvis), og har en del på rompa, lårene og til og med på armene! Enda jeg aldri har vært direkte feit... På det tyngste var jeg 75 kg, og jeg er over 170... Så jeg regner med de vil komme siden jeg får de så lett....

Den ENESTE plassen på kroppen som ikke har strekkmerker er magen... Den har liksom alltid vært flat(helt til ¨nå da :D), og jeg har vært kjempefornøyd med den... Så jeg lurer på hvordan jeg kommer til å reagere når den ser ut som veikartet over tyskland/slapp badeball.

Men men... da har jeg forhåpentligvis andre ting å konsentrere meg om!

Skrevet

Har hørt noen kalle de for skrytemerker (et mannfolk som sa det...)

Skrevet

Har ingen...enda! Er 35 uker idag og vekta har endelig stoppet opp i et par uker. Typisk at de skulle komme uka før fødselen eller noe sånn

Skrevet

bittelitt rundt navelen... de kom siste 2-3 ukene... det er jo naturlig siden det er da det sprenger værst... de vises SÅVIDT 17mnd senere.

Skrevet

Var på kontorll i dag og kunde konstatere at jeg faktiskt lagt på meg 17kg.. herregud.. er i uke 31.. men ikke noe strekkmerker noe sted på magen.. o_O

Skrevet

Ja det har jeg.. Men heldigvis ingen på magen da. Har litt på sidene som kom da jeg var ca. 7-8 mnd. på vei. Resten er samla som en stor gjeng på rumpa og litt nedover lårene bak. Og har faktisk strekkmerker på leggene bak og bak kneet.. Så de merkeligste steder kan man få:P Husker ikke helt når de på rumpa og det kom, men tror det begynte sånn smått rundtom 5-6 mnd. Så de skjuler seg ofte andre steder enn man kanskje tror, i hvertfall i mitt tilfelle. Gleder meg til de blekner:P Akkurat nå er de ganske røde..

Skrevet

Nei, ikke enda hvertfall :) har en mnd igjen til termin i morgen..

Fikk ingen sist selvom jeg la på meg noe sinnsykt, satser på at de holder seg borte denne gangen også, men magen er gigantisk så jeg tørr ikke håpe for mye..

Skrevet

jeg hadde ingen strekkmerker med 1. mann, og magen ble fort normal igjen...men så ble jeg gravid igjen veldig fort, og da ble jeg betydelig større, og de 3 siste ukene kunne jeg nesten se at jeg sprakk opp...og det var veldig sårt i merkene, så hadde jeg blitt større hadde jeg nok rivna:) det så uansett helt for j....ut!!!

nå 4 år etter er jeg gravid igjen og har ikke fått noen nye enda, men er 6 uker igjen til termin så får vente å se....:) magen er så ødelagt at det er ikke så nøye med lenger...:(

Skrevet

Nei, ingen enda, men er bare i uke 15. Men regner faktisk med at jeg ikke får det da jeg ikke fikk det forrige gang for da var jeg DIGER! Var ikke særlig flink å smøre meg eller noe av det der, jm sa hun trodde det der var mest genetisk. Å verken mamman min, bestemoren min eller tantene mine har fått strekkmerker. Eneste jeg fikk sist var en strek på høyre puppen min, men og det fikk jeg ETTER fødselen og når brystene mine ble digre som meloner. Akkurat det var veldig jævlig, huske jeg felte en tåre eller to da jeg oppdaget det. Men herregud, det gikk fort over. Å når de ble "normale" igjen så ble ikke den ene streken særlig synlig. Er kun jeg som ser den hvis jeg ikke har bh på.. Men surt nok der og da. Så skjønner dere som er fortvilt. Vi får trøste oss med at det er mange som har det, vi er ikke alene.

Skrevet

Jeg har MASSE babymerker, ser ut som jeg har vært angrepet av en tiger...... Hehehe.... Jaja, tenker jeg om det... :P

Skrevet

Jeg har fått på hoftene på begge sider, og er 24+1 i dag. Regner med at det dukker opp litt overalt i løpet av graviditeten, men etter å ha sett hva mamma gikk igjennom etter sin mageoperasjon har jeg _ingen_ planer om å fjerne så mye som en føflekk her i gården nei!

Nei, de blir lysere med tiden, og jeg er over tredve så jeg får finne meg i dem og lære å "elske" dem ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...