Mini2007 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Finnes det faktisk mennesker der ute som fremdeles tror at legning er et valg??leste et annet innlegg der et iq-troll lurte på om barnet til homofile ville vokse opp og "velge" å bli homofil. Det skremmer meg faktisk at folk kan være så inni gamperæva uopplyste i dagens samfunn....
super76 Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Kan ikke tro at de faktisk tror at det er et valg! -for da kan de jo forsåvidt velge å være sammen med en av samme kjønn de også da - disse trangsynte menneskene som ikke veit bedre, stakkars!!:-)
Lillemus&mamma'n Skrevet 24. februar 2009 #3 Skrevet 24. februar 2009 Synes det er skremmende, og overraskende, at det fortsatt finnes mennesker som tror at legning er et valg. Jeg hadde en svoger som nå har "valgt" å bli svigerinne (transkjønnet), og dermed har jeg blitt enda mer engasjert i homofiles rettigheter (interesseforeningen dekker jo både homoifile, bifile og transpersoner). Jeg blir helt rystet når jeg hører hva folk kan få seg til å si om min svigerinnes livssituasjon! Jeg skal innrømme at jeg har vanskeligheter med å forstå hva som ligger til grunn for et kjønnsskifte,men jeg skjønner jo at det ikke er et reellt valg! En så lang og smertefull prosess er det ingen som begir seg ut på av innfall. For meg er det strengt tatt ikke snakk om rettigheter for homofile og "andre", men rettigheter for mennesker, uavhengig av kjønn, religion og legning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå