Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har en Volvo V50 og et Akta Graco Duologic bilsete som går fra 0-18kg(hvis ikke mer). Får i underkant av 20 mnd mellom ungene og trenger å skaffe oss et barnesete til. Tror vi går for å la minste overta Duologic og så finne et nytt kombi sete som eldste kan bruke. Det nye sete bør i så fall kunne tas i bruk til gutten på 10kg og helst vare til 25 kg. Ser at det finnes alternativer som kan brukes vendt begge veier, er jo kjekt å kunne snu det når han vokser til. På den måten slipper vi å kjøpe så mange seter. Noen måneder igjen til termin, men hadde vært kjekt å kunne utnytte det å ha et passende sete i hver bil fram til babyen kommer. Problemet er å få plassert setene i bilen. Vi kan ikke ha Duologic bak førersetet (når mannen min kjører:) Ikke kan vi plassere setene i midten og bak passasjersetet, det blir for trangt. Tror neppe vi får plassert seten etter hverandre heller, men det må jo prøves ut i så fall. ? Finnes det et kombi-sete (fra minst 10kg) som ikke tar allverdens plass? Frykter at bakovervendte stoler tar mye plass... Må jo såklart være sikkert og ikke bare kjøpes for å passe inn i bilen... Noen som kan foreslå andre løsninger? Hodet mitt har gått litt i stå, he he!
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg vil anbefale deg (bak førersetet) det nye setet til Britax det tar nesten ikke plass, har ei venninde med v50, og hun kjøpte dette, og det kan brukes både fremover og bakovervendt. Husker ikke kg på det. Hun har en lang mann på 187cm og det går fint med han der. Ellers er alternativet å bytte bil V70, er større og romsligere.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 Takk! Kjekt med V50 erfaringer, ellers blir det jo litt gjetting... Vurderer å skifte en av bilene, V50 mot V70 eller BMW 5-serie. Eller personbilen mot en flerbruksbil, i så fall kjekt å fortsatt kunne bruke V50'en til alle 4 Men med stigende rente så hadde det vært kjekt å ikke MÅTTE skifte bil pga bilseter da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå