Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Nå er det snart på tide å begynne å tenke på dåp til veslejenta vår, men er så usikker på hvem vi skal velge som gudforeldre og faddere... Hvordan har dere tenkt det? Både jeg og samboeren min har to søsken, ingen er gift/samboere, så vi kommer sikkert til å spørre en fra min side og en fra hans side om å være gudmor/gudfar. Er så redd for at de andre søsknene skal bli fornærmet dersom vi ikke velger dem...:S Huff, bekymrer meg altfor mye tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Vi hadde ikke Gudmor/-far, søsknene våre var faddere (3 totalt).
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Velg alle 4 da? Barnet kan ha opp til 6 faddere.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Gudmor eller gudfar er forøvrig den personen som bærer barnet frem til døpefonten - så hvis du har tenkt å bære selv, er det du som blir gudmor. Vi hadde farmor til barnet som gudmor, hun syntes det var en ære.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Vi skal ha gudforeldre til jenta, og vi ønsker ikke å være gudforeldre selv... Men jeg regner med at de av søsknene som ikke blir valgt til gudforeldre, blir spurt om å være faddere... Men er det slik at man MÅ ha både gudmor og gudfar...??
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Hvis du ser hva jeg skrev over, så skjønner jeg ikke helt hvordan man kan få til å ha både gudmor og gudfar? Den personen som bærer barnet frem til dåpen, blir gudmor/far... og det er vel vanskelig for to å bære...???
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Selv har jeg både gudmor og gudfar, på grunn av at søsteren til mamma var gift når jeg ble født, slik at mannen hennes samtidig ble spurt om å være gudfar... Sikkert ulikt hvordan man gjør dette, men de fleste i slekta mi har både gudmor og gudfar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå