Gå til innhold

Noen som har hatt katt med influensa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bengalen min er syk! Forleden kom han inn, noe slapp og var hoven i kjevepartiet. Trodde han kanskje hadde brekt kjeven eller fått den ut av ledd, så jeg tok han med til veterinær i går morgest.

Han hadde feber, og etter en beroligende sprøyte undersøkte veterinæren King fra topp til tå. Han kunne ikke finne noe galt i det hele tatt bortsett fra feber og at han var litt hoven i halsen.

Konkluderte med ifeksjon, så han fikk en antibiotika injeksjon, og jeg fikk resept med på en 10 dagers kur.

MEN idag så nyser han mye, det renner blankt fra nesa hans og han bare sover.

Ringte veterinæren, og ble fortalt at det er lite man kan gjøre med katteinfluensa, bortsett fra å holde den inne, tilby mat og passe på at den drikker. Samt at man holder nese og øyer rene.

Antibiotika hjelper visstnok ikke direkte på influensa, men fortsetter å gi kuren.

Huff, synes det er litt skummelt:/ Har du hatt katt med influensa??Gikk det bra og hvor lenge var katten syk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har hatt katteinfluensa ( den ene smittet den andre). Dumme meg hadde bare utsatt vaksinen år etter år, og det kunne kostet meg DYRT hadde det ikke vært for at de var forsikret. Mine ble veldig syke, og måtte "legges inn" på dyreklinikken i en uke, da de ikke klarte å ta til seg veske. Slimhinnene i nesen på den ble ene ødelagt, så han slitt med snørr og nysing i alle år etterpå. Mener å huske at det tok ca 14 dager fra de ble syk til de var friske igjen.

Skrevet

Katten min hadde dødd om ikke dyrlegen hadde gitt den væske intravenøst, for den ble skikkelig syk. Men det gikk bra da, med daglig besøk av dyrlege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...