Gå til innhold

Hjelp, hvorfor ligger babyen plutselig og pupper flere timer om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen har alltid sovet godt og lenge. Nå har jeg begynt å legge henne 1 time tidligere og det gikk greit inntil for 3 dager siden. Nå våkner hun sent på kvelden/om natten og skal ha pupp. Greit nok, hadde hun bare sovnet og sluttet av seg selv, sånn som hun alltid har gjort når hun ammer om natten eller morgenen. Hun ligger og puster skikkelig og suger ivrig. Blir liksom ikke slapp eller trøtt. Hvis jeg har prøvd å legge henne, blir hun helt stiv og viser tydelig at hun vil ha pupp ved å amme på armen min. Om dagen er hun helt normal mht amming.

Hva skjer? Noen som har opplevd lignende? Får helt sjokk her, jeg, har nok blitt bortskjemt med at hun har sovet så bra inntil nå. Hun er ca 4 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor lenge har det pågått., da? Kan hende det er økedøgn, hvis du ikke tar det med ro på dagen og lar kroppen bruke energien din på å øke melkemengden kan det ta litt tid før "puppen reagerer".

Eller det kan være at hun ikke har fått nok mat om kvelden, siden du legger henne en time tidligere? Du produserer jo mindre melk om kvelden, så den kvelds/nattpuppen hun våkner opp og ikke er fornøyd med gir henne kanskje mindre enn det siste måltidet hun var vandt med (før du begynte å legge henne tidlig).

Det er jo ikke helt uvanlig at 4 mnd beibier krever ganske mye mat, før i tiden begynte de jo med grøt på denne tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...