Gå til innhold

Hva anbefaler dere? ang slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lagt merke til at det er mange forskjellige metoder. men hva anbefaler dere? cetolyse, slankeoprasjon, sunt kosthold/trening eller reductil osv :)

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du gi en pekepinn på hvor mye, ca, du vil ned.

Skrevet

Sunt kosthold kombinert med trening er den eneste sikre måten å oppnå VARIGE resultater på. Klart du blir slank med slankeoperasjon, men du må jo da legge om vanene dine etterpå, ellers vil du i løpet av et par år være tilbake der du er. Ketolyse og reductil vet jeg svært lite om. Men tror mest på det som er riktig og naturlig for kroppen, spise sunn mat (mest mulig "ren" mat uten tilsetningsstoffer ol.) og trene 2-4 ganger i uken.

Skrevet

Jeg trener 3 ganer i uken (på ellipsemaskin og rokkering) spiser sunt og variert, hver 3.time og lite nok til at jeg bare blir mett, ikke mer. har akkurat begynt da så jeg har ikke gått ned noe enda.

Men er vel klar for å gå ned 10 kg så jeg henger meg på evnt tips her jeg også =))

Skrevet

Jeg gikk ned 40 kg på 10 mnd. La om kostholdet, spiste rugknekkebrød, kuttet ut alt hvitt. Litt Fedon inspirert slankekur var det.

Raste ned i vekt, og holdt vekta. Det handler om å endre matvaner, og da mener jeg å endre de permanent. Det nytter ikke å bruke en bestemt diett for å nå målet for så og gå tilbake til gamle matvaner.

Skrevet

Kommer helt an på hvor mye du skal ned og hva du orker og klarer. Selv har jeg sverget til lavkarbo, først ketolyse og så lav GI-kost. Ketolyse er et kosthold som skal følges i en begrenset periode, hvor man lever på et minimum av karbohydrater, pluss proteiner og fett (og MASSE vann). Dette er for de som skal ned 10-12 kg eller mer. Når man har oppnådd det vekttapet man ønsket, går man gradvis over til å gjeninføre litt og litt karbohydrater, og spiser da magrere og magrere mens man gjør denne omskiftningen. Du kan ALDRI gå tilbake å spise akkurat som du gjorde før, det er jo ofte en av grunnene til at du fikk noe kg for mye i utgangspunktet, og er også feiltolkningen hos jojo-slankerne (først kur og så tilbake til gammel tralt, det blir rett ned og rett opp igjen!).

Et kosthold hvor man fokuserer på lav glykemisk indeks, a la Fedon Lindberg er et godt og livsvarig kosthold å forholde seg til når man er ferdig med ketolyseperioden.

Jeg gikk ned 11 kg på litt under 3 mnd, og nå er jeg ferdig med ketolyse'n. Nå har jeg lagt om til Fedon-kosthold, og satser på å gå ned de siste 6-7 kg over lengre tid enn det jeg har gjort på ketolyse. Fedon for life, så skal det gå bra :o) Trener selvfølgelig ved siden av, men det blir litt varierende, 1-4 ganger i uka (jobber med trening, men er nå hjemme i permisjon, så da blir det litt til og fra, går mye turer da).

Skrevet

hehe:p glemte nå helt å si d!!

er 165cm og 98 kg

målet er vel egentlig 65:)

Skrevet

Da vil jeg absolutt anbefale ketolyse. Gå inn på lavkarbo.no og inn på forumet! MASSE nyttig info :o)

Skrevet

Hva er eksempel på many ved denne ketolyse kuren??? Både jeg og gubben trenger å slanke oss, men ungene synes jeg kan spise vanlig mat.....

Skrevet

jeg også anbefaler ketolyse. Da går du ned mye, fort, uten å sulte deg, i tillegg så oppfordres du til 30 min rask gange (eller annet) om dagen. Ikke mer, for du har for lite karbohydrater å la kroppen jobbe for.

Mannen min går på det nå og har gått ned 18 kg siden juli. var akkurat til legen og han berømmet innsatsen, men rådet ham til å gå ned de siste 5 kiloene uten kuren, heller med "perfekt" kosthold og og mer intens trening.

Blodtrykket er normalisert, han har ikke hele tiden lyst på godis, han ser friskere ut og han føler seg mye bedre. Kan løpe opp bakken uten å daue.

Husk at det er lett å gå ned, værre å bli der. Etter en kur må du likevel bedre det daglige kostholdet ditt. Å tenke litt "lindbergsk" er lurt. I 1-2 år vil fettcellene dine sende ut hormoner som forteller kroppen at den er for lett, og utfordringen blir derfor ikke å falle for fristelsene. Legen til mannen min sa at det beste måten på å lure kroppen til å skjøne at den var tynn var å spise hyppig/små, små måltider. gjerne 6 om dagen.

Skrevet

På ketolyse KAN du spise: De fleste grønnsaker som vokser over bakken (rotgrønnsaker har høyere karbohydratinnhold), rent kjøtt og fisk i alle former og fasonger, smør, rømme, fløte, egg, hvite oster (ikke brunost), krydder, og du kan lage egne ketolysebrød i en overgangsperiod.

En dagsmeny ser gjerne slik ut:

Frokost: Omelett m/sopp og skinke + liten grønn salat gjerne med tomater.

Lunsj: Kylling- el. tunfisk salat. Evt. rester fra middagen i går, f.eks. et par kalde koteletter og litt grønt.

Middag: Biff med blomkål og brokkoligrateng.

Kvelds/snack: "Pannekaker" med cottage cheese og rørte bringebær.

De ser ut som få matvarer, men de kan jo kombineres i uttallige varianter. Ungene kan spise akkurat det samme som dere, men de får litt potet eller ris/pasta til - det gjør ikke dere :o)

Du skal IKKE spise: Brød av alle slag, melk, sukker og alt som har sukker i seg, alle typer mel og det som lages av dette, rotgrønnsaker, frukt (en liten håndfull bringebær av og til er lov).

Skal legge til mer om jeg kommer på det, men det var det hodet husket på i farta ;o)

Skrevet

Bare bestiller vi dette over nettet eller må man til legen for å få resept eller?

Skrevet

Hva da? Ketolyse er en diett. Du bruker vanlige matvarer :o)

Skrevet

Men du bør innom ketolyse.no for å kjøpe egnet kosttilskudd. Du "mister" matvarer som inneholder en del næringsstoffer, og disse bør du derfor tilføre ved siden av. Du trenger krom-kalilum, magnesium og selen-sink tabletter. Fås kjøpt på ketolys.no. Også MÅ du ha boken!! Sett deg ordenlig inn i hva dietten/kuren går ut på. Du kan ikke være "litt" på ketolyse, du må gjennomføre til punkt og prikke.

Skrevet

jeg bare lurer: er dette kun en kostholdsendring? jeg så på et av forumene at noen hadde bestilt noe og at de skulle få en håndbok?

Skrevet

oki, nå skjønte jeg hvorfor noen hadde bestilt noe:) hehe:p

Skrevet

Hehe..ja, så det nå ;o) Det krever litt tid og planlegging til å begynne med, men når man har lært seg hva man kan og ikke kan spise, så går det veldig lett! Og jeg føler meg mye bedre i kroppen og systemet på lavkarbo enn ellers. Blodsukkert slipper de store toppene og bunnene, magen er bra og alt er vel :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...