Gå til innhold

Når naboen bestemmer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så vankelig å stå for mine egne tanker og meninger for tida.... Jeg går rundt i en sånn evig gjørme av paranoia og følelsen av å gjøre ting feil, samtidig som jeg får vondt i alle cellene i kroppen hver gang jeg gjør noe som er mot min egen overbevisning. Derforhar jeg bestemt meg for å trosse "andres" meninger, og heller gjøre som jeg og vi vil at det skal gjøres. Herregud jeg føler meg som en fjortis. I går ble vi bedt inn til naboen på kake og kaffe fordi hun hadde bursdag.... dritgreigutten spurte om han kunne gå ut å leke etter kaken , og jeg sa: ja det kan du men jeg vil du skal være inne til 19.00.

"HÆ???... er du sånn ond mor???" valgte naboen å si....

Jeg kjenner jeg blir helt kvalm bare tanken, det er så ille å måtte forsvare seg når man vet at man gjør da som man selv vet er best for seg og sin familie...

Både at hun blander seg, men at hun velger å karakterisere meg som en "ond mor" forran ungene mine får meg til å krympe. Jeg ble så lei meg, og det er jeg enda.

Jeg vil ikke at naboen skal bestemme hva jeg skal gjøre og hvordan. Jeg hater tanken på det rett og slett!! Jeg virkelig hater det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke bare var tull da? Uansett ikke noe å bli såå lei seg for vel? Hvis det var jeg som hadde fått den kommentaren hadde jeg enten slengt noe tilbake (humoristisk) eller bare latt sett litt uforstående på naboen, men latt det passere uten å tenke mer over det tror jeg.

Mulig det ligger mer bak siden du ble så veldig lei deg, men at folk slenger flåsete kommentarer skjer hele tiden. Bare hev deg over det, og ikke bruk tiden din til å elte dette.

Skrevet

Du da! Dette høres ut som et utrolig lite vellykket forsøk på å slenge ut en morsomhet!

Selvfølgelig vet nok til og med denne toskete nabodama at du ikke er ond!!! det er bare det at hun ikke har skjønt at det ikke er festlig å slenge slik med leppa framfor ungene dine. Det sier adskillig mye mer om henne enn om deg!!!

og Dritgreigutten syns helt sikkert at det er ok å komme inn kl 19. Da er det nesten mørkt og han vet at kveldskos med kortspilling og kveldsmat og legging og lesing står på programmet. Kan godt være at han ikke skjønner hvorfor nabodama sier sånn til deg, men det er jo heller ikke lett å skjønne, så det gjør ingenting......

Nå må du slutte å være lei deg og ikke ofre mere tanker og krefter på kjerringa. Du vet best for deg og dine, og det trenger du ikke tvile på for tenk!

Vil du at jeg skal komme og si henne noen alvorsord kanskje :-))))

god klem fra

Skrevet

Forresten, hva var egentlig problemet til nabodama? At han fikk gå ut eller at han måtte komme hjem igjen?????

Men jeg vet at du er en dritgod mor for de dritgreie ungene dine,- og det kan ingen ta fra deg!

Skrevet

Hei! Jeg kjenner meg litt igjen i situasjonen din. Av og til blir man bare helt satt ut av slike kommentarer, og får ikke vært så slagkraftig tilbake som det man ønsker. Og, etterpå så blir man lei seg over at man må forsvare seg og sine meninger.

Uansett om det var humoristisk ment, så synes jeg hun kunne spart seg, men ikke alle som tenker slik. Og, jeg tror du bare får ignorere den kommentaren, og ikke tenke så mye på den naboen.

Skrevet

Dumme dame! Både for å slenge ut av seg sånt og fordi hun sier sånt mens barna hører på. Hun vet jo ingenting om hvordan du takler sånt og hva det gjør med forholdene hjemme hos dere etterpå. Heldigvis vet du at du setter grenser til beste for dine barn og du vet at det er hun som er på jordet. Jeg tror jeg ville svart "Ja, SÅ ond er jeg!" uten å forsvare meg eller gå inn i noen diskusjon. Men så er nok jeg som regel litt mer tykkhudet enn deg og kanskje også litt flinkere (verre?) når det gjelder å tenke at det er den andre som er dum ;-)

Hun kan ikke bestemme og skal ikke bestemme og får ikke bestemme! Det gjør nemlig du og gubben alldeles strålende uten innblanding :-D

Skrevet

I all verden for en tøvete kommentar!

Du vet best hva som passer for deg og ungene dine! Tenker heller at hun er litt usikker på deg fordi at hun ike kjenner deg så veldig godt og hennes forsøk på (det hun sikkert mente) en fleip falt rett til jorden.

Så fortsett å bestem hva slags mat bana skal ha og når de skal inn for kvelden. Hun kan styre i sitt hjem og du vet hvordan du ønsker å ha det i ditt hus.

Klæm fra

Skrevet

Det var jo en dustete kommentar, men den KAN jo ikke ha vært alvorlig ment. Hun prøvde garantert å være morsom, og det funket ikke spesielt bra.

Jeg tror jeg bare hadde ledd. HVor ondskapsfullt er det å la barna leke en stund for så å måtte komme hjem til en bestemt tid?

Det er din gutt, dine regler har ikke hun noe med, og din dømmekraft er ihvertfall bedre enn hennes, så der kan du være fullstendig trygg på dine egne vurderinger.

Ikke bry deg om henne du, neste gang bare ler du det vekk eller sier "Ja, dritond".

Skrevet

Arghh!!!

Det jeg synes er aller mest irriterende i sånne situasjoner, er at tankene surrer i evigheter etterpå, tanker om hva jeg egentlig burde ha svart, gjort, ikke svart, ikke gjort... Blir gal av det.

Jeg har fortsatt tanker om hva jeg EGENTLIG burde ha svart da en forferdelig irritererende tante en gang sa følgende til meg:

"Du, så tjukk og feit du har blitt. Hvordan har du blitt så tjukk og feit?" Det som skjer er jo at man får fullstendig bakoversveis fordi man er så totalt uforberedt. Og så kommer man med et altfor hyggelig og høflig svar på en utilgivelig og frekk kommentar.

Og så forferdelig irriterende det er at man ikke kan skru tiden tilbake og svare det man EGENTLIG

Skrevet

kom visst borti lagre-knappen litt tidlig der ja... men dere smarte damer klarer sikkert å fullføre setningen for meg;-)

Sånn som jeg ser det er det bare 3 mulige forklaringer på det du opplevde:

1. dama er spik hakke tullete i hodet sitt, stakkar

2. dama er skyldig IQ og EQ, stakkar

3. dama er forferdelig usikker, stakkar.

Sånn, da har vi slått fast at det er synd på dama. Ikke på deg, for du er en ressursterk og god mamma som vet at barna dine trenger trygge rammer og klare grenser.

Neste gang du snakker med naboen, så husk å ta på deg teflon-belegget da, dritgrei. Ikke la henne komme innenfor!

Sånn, da kan jeg trykke lagre igjen:-)

Skrevet

åhh det er så deilig når dere sier alt jeg har behov for å høre. Dere skal få diplom for å svare riktig alle som en!!! Jeg vet nok innerst inne at hun bare er av en annen art, og at vi ikke har helt samme måte å gjøre noe som helst på, men man kan jo være gode naboer fordet. Jeg er sikrere i dag på at mine regler gjelder mine barn, og som phantomet prøver å lære meg, så øver jeg meg på å tenke; "de er ikke meg, og jeg er ikke dem". Med andre ord, kan jo hun tenke og si hva hun vil, for i bunn og grunn har jo ikke det noe med meg eller mine barn å gjøre.

Tusen takk damer, jeg øver meg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...