mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Ser at det er mye snakk om renten, og her må vi nok stramme inn litt i takt med økningen. Men et problem som ville vært mye større for oss, var om min mann mistet jobben. Ikke at det er noe tema, men si noe skulle skje. Selv får jeg "lønning" fra nav, så for meg hadde det nok ikke utgjort det store. Flere som måtte tatt skikkelig tak i økonomien om så var??
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Egentlig sliter vi allerede i dag, vi. For jeg jobber bare 0-4 dager i uken (er tilkallingsvikar) og det er for lite for oss. Vi har lavt lån og sambo er i full jobb (men det er en jæ... dårlig betalt jobb) Men det beste hadde vært om jeg jobba fult også. Spesielt siden jeg skal jobbe redusert fra høsten for å gå skole i 4 år, så trenger vi å kunne spare opp litt også.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Tja, han hadde jo hatt krav på ledighetstrygd, så det hadde jo gått en stund til han fant seg noe nytt. Selv er jeg ganske sikret mot å miste jobben (lærer)
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, da hadde vi slitt veldig! Men vi føler oss ganske sikre her i grunnen. Jeg er lærer og det trengs jo alltid og min mann er den siste som ruker i sin jobb utenom sjefen/eieren dersom det skulle bli behov for å si opp noen og tviler på at firmaet går konkurs siden det er et ganske sikkert felt de jobber med.
wirre;o) Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Dersom mannen min mistet jobben ville det nok oppstått problemer med betalingsevnen vår. Man får vel kanskje ikke dagpenger eller hva det heter med en gang når man er daglig leder, tror jeg. Men vi skulle nok kommet oss igjennom det også.
Ioren Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har tre månedslønniger stående som en buffer, men etter det hadde vi slitt om en av oss ble uten inntekt ja. Man har vel uansett krav på dagpenger ganske fort når det kommer til f.eks oppsigelse uten at man er "skyld i det" selv? Eller? Nå¨skjønte jeg plutselig at dette vet jeg lite om....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2008 Ja jeg vet, men arbeidsledighetstrygden er vel som all annen trygd regnet opp til et visst antall G??
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, tror det er noe sånt som 68% av det man tidligere har tjent..? Hadde jo blitt trangere, men hadde gått for en periode.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2008 Oki, mener å lest et sted at det man tjener over 400 000 et eller annet dekkes ikke??? Mulig det var feil og mulig det gjaldt fødselspermisjonen vår???
Sivalur Skrevet 2. oktober 2008 #10 Skrevet 2. oktober 2008 Hvis det blir sluttpakke så får man dagpenger fra dag 1. Sier man opp selv fordi man ikke trives i jobben, er det 8 uker karantene før man får dagpenger. Vi sliter hvis jeg mister jobben hvertfall. Men tror ikke det skjer det første året nå, har en ganske solid kontrakt på et år til, innen den går ut regner jeg med ting har stabilisert seg noe. Litt større sjanse for at mannen min mister jobben, han er blant de sist ansatte i sin jobb, i en bransje som kanskje vil få det litt tøffere fremover nå. Men det er et stort og solid firma, så håper på at det går bra. Om han mister den så får han dagpenger, vil bli et nedrykk i hans lønn, men ikke så ille som det ville blitt om jeg skulle gått over på dagpenger.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #11 Skrevet 2. oktober 2008 Måtte søke litt på nav.no og fant dette: Engangsstønad ved fødsel og inntekter over kr 421 536 regnes ikke med i dagpengegrunnlaget. Dagpengene utgjør pr. dag 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Dette blir i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt. http://www.nav.no/893.cms
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2008 oki thanks... Godt vi har god klaring opp til pipa da;-))
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2008 #13 Skrevet 2. oktober 2008 hehe... jeg sitter ganske sikkert i det siden jeg ikke har noe jobb å miste og ikke eier noe hus eller mann (student) så med mindre frp kommer til makten så skal jeg nok altids greie meg.
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 Har sikret deg godt du da, mortilgunnar ;-) *ber på mine knær om at FrP aldri får noe makt*
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 ja akkurat i disse dager så føler jeg meg litt heldig som ikke eier noe stort lån... hehe.. og heller ikke har noen jobb som kan gå konk... hehe.. da er vi to, for frp med stor makt er skummelt.
Loyloy Skrevet 2. oktober 2008 #16 Skrevet 2. oktober 2008 Vi hadde vært fullstednig på "ræv" ... Hernede får man ikke stort i "dagpenger" som arbeidsledig... jeg ville fått 1/3 av det jeg har i lønn.....
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 2. oktober 2008 #17 Skrevet 2. oktober 2008 Hadde mannen mistet jobben hadde vi helt klart sliti maks! Men det skal mye til tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå