Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Etter en konkurs i min manns bedrift for noen år siden har vi slitt med inkassogjeld. Vi har vært veldig veldig langt nede men nå anser vi det for å være "småtteri" igjen. Firma hans var et veletablert enkeltmannsforetak med flere ansatte som desverre gikk konkurs pga at en samarbeidspartner gikk konkurs, og de tapte flere 100 000 på dette. Slikt kan skje i alle firma desverre, og det skjedde i hans. Ting er ikke alltid så sort-hvitt som folk på sine høye hester skal ha det til. Vi vegret oss for å åpne post, ta telefoner eller annet. Det hjelper selvfølgelig ikke, men når man er langt nede så har man rett og slett ikke overskudd eller krefter annet enn til å fungere. Men vi tok tak i det og kom i dialog med de aller fleste selskapene firma skyldte penger til. Fikk en gjeldsordning og resterende måtte vi betale selv. Mannen fikk ny jobb, og i noen år betalte vi alt vi tjente ut i inkassogjeld og unnet oss veldig lite annet. Jeg kjenner jeg er sliten nå, etter år med å leve med å snu krona. Det tar på et samliv og alltid fokusere på kun èn ting, og alltid diskutere penger og hva en har råd til. Alle kan havne i en sånn situasjon, og jeg synes det er tåpelig av enkelte her inne å hugge løs på de som sitter i en sånn situasjon. Nettopp derfor er dette problemet så tabu, fordi andre sitter i glassbur og kaster store kampesteiner og tror de er så mye bedre enn alle de andre. Det er flere enn du tror som sliter med nettopp dette. Men ingen tør å si noe eller spørre sine nærmeste om råd og hjelp fordi dette er en lei situasjon som er sårbar. Og det hjelper slett ikke å bli fortalt hvor uansvarlige man er. Dette er noe folk sier kun for å hevde seg selv. Kan du med hånda på hjertet si at du er perfekt i alt du gjør og foretar deg? Aldri gjort noe galt? Som kan ligne på liiitt uansvarlig i dine egne øyne? Aldri hatt uflaks?
Dronningen! Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Skjønner godt frustrasjonen din men nå var det ikke disse som ble referert til på skravlesiden, i hvertfall slik jeg skjønte innlegget til Ugla. Dere har jo ikke levd et luksusliv med mye penger ut og lite inn, dere har bare vært maksimalt uheldige. Du er ikke uansvarlig når det gjelder dette - dere har tatt tak i det og gjort det beste ut av det:o) Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå